| کد خبر: 218762 |

بهره‌برداری قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور تا پایان سال

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید امکانات رفاهی مناسب در بندر چارک فراهم شود تا نگاه مسافر به کیش تضعیف نشود، گفت: امیدواریم تا پایان سال قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور از مرز بوشهر تا بندرعباس کامل شده و به بهره برداری برسد.

تین نیوز

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید امکانات رفاهی مناسب در بندر چارک فراهم شود تا نگاه مسافر به کیش تضعیف نشود، گفت: امیدواریم تا پایان سال قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور از مرز بوشهر تا بندرعباس کامل شده و به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فریدون همتی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مشکل واردات خودرو به مناطق آزاد افزود: کشور در شرایط سختی است و درآمدهای ارزی نفت از دسترس خارج شده است. افزایش قیمت ارز بر تامین و قیمت کالاهای اساسی تاثیر می گذارد.

وی بیان کرد: تلاش بانک مرکزی و دولت بر این است که با ارزهای حاصل از صادرات غیر نفتی کالاهای اساسی و مواد اولیه ضروری کارخانه ها را تامین کنند. پیگیری خواهیم کرد که به اتفاق مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم با ریاست بانک مرکزی و یا اگر نیاز بود معاون اول رئیس جمهور، جلسه ای برگزار کرده و پیشنهاد واردات خودرو با استفاده از ارز دیجیتال و همچنین درآمدهای ارزی فعالین اقتصادی در خارج از کشور ارائه کنیم.

همتی اضافه کرد: برای واردات کالاهای گروه چهار و واردات خودرو بهترین پیشنهاد، تامین ارز از محل تولید ارزهای دیجیتال و درآمدهای ارزی فعالین اقتصادی در خارج از کشوراست.

استاندار هرمزگان درباره تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان عنوان کرد:در جلسه ای با حضور رئیس جمهور، بحث تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سطح استان هرمزگان مطرح شد ولی اعلام کردند که در صورت انجام، انگیزه برای خرید این خودروها در داخل استان بالا خواهد رفت و ارز داخلی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بنا بر این شد که تا زمان بهبود وضعیت ارزی کشور دست نگه داریم.

وی در خصوص وضعیت جاده چارک و همچنین حمل و نقل دریایی عنوان کرد: درباره پشتیبانی حمل و نقل زمینی و دریایی به جزایر استان هرمزگان باید بگویم تلاش کم نظیر جهت ساخت و بهینه سازی جاده ها در حال انجام است. امیدواریم تا پایان سال قسمتی از کریدور ساحلی جنوب کشور از مرز بوشهر تا بندرعباس کامل شده و به بهره برداری برسد.

همتی با بیان اینکه برای جاده اصلی به بندر چارک و از چارک تا بندر آفتاب توافقاتی با سازمان منطقه آزاد کیش داشته ایم و امیدواریم به زودی به پروژه سرعت دهیم، اظهار کرد: ورودی به کیش را باید حتما مناسب سازی کنیم. با توجه به اینگه گاهی به دلیل بدی آب و هوا مسیر دریایی بسته می شود و همچنین ترافیک مسافر در تعطیلات، باید امکانات رفاهی مناسب در بندر چارک فراهم شود تا نگاه مسافر به کیش تضعیف نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.