| کد خبر: 230090 |

بررسی افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده به ۱۵۰ میلیون تومان

عاون مسکن و ساختمان از احتمال تصمیم‌گیری دولت طی ۲ هفته آتی در خصوص افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان از احتمال تصمیم‌گیری دولت طی ۲ هفته آتی در خصوص افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن که پیش‌تر اعلام شده بود مقرر است در بافت‌های فرسوده  از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد، گفت: هنوز این مبلغ مصوب نشده است. این پیشنهاد توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شد که امیدواریم در طی دو هفته آینده نتیجه قطعی آن مشخص شود.

معاون مسکن و ساختمان از احتمال مصوب شدن مبلغ تسهیلات اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: هم‌اکنون افزایش مبلغ تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در بافت‌های فرسوده مراحل بررسی خود را در کمیسیون های مختلف دولت طی می‌کند.

گفتنی است، هم‌اکنون تسهیلاتی پرداختی به ازای هر واحد حدود ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد صفر است که این مبلغ با منابع بانک مسکن ترکیب و به وام ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل می‌شود. ۵۰ میلیون تومان از این منابع با بازپرداخت ۹ درصدی و ۵۰ میلیون دیگر نیز با بازپرداخت ۱۸ درصدی از متقاضیان مسکن در بافت فرسوده اخذ می‌شود.

بنا به گفته معاون مسکن و ساختمان، ترغیب بیشتر مالکان بافت‌های فرسوده برای انجام ساخت و ساز بیشتر برای احیا و اصلاح بافت‌ها از دلایل مطرح شدن این پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.