| کد خبر: 229218 |

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان:

کمک بلاعوض به خانواده های آسیب دیده سیل خوزستان

۸۳۵۶ خانوار آسیب‌دیده از سیل کمک بلاعوض دریافت کردند.

تین نیوز

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: تاکنون ۵۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هشت هزار و ۳۵۶ خانوار آسیب‌دیده از آب‌گرفتگی سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مسعود انصاریان ظهر در نشست خبری از افزایش وظایف بنیاد مسکن در سال‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: پیش از این شاید فقط ساخت مسکن روستایی، شهری و فعالیت‌های بازسازی و عمرانی جزو وظایف بنیاد محسوب می‌شد ولی اکنون بازسازی ناشی از حوادث طبیعی و قهری نیز به جدول وظایف کاری این نهاد اضافه شده است.

وی، به کمک سه میلیارد ریالی بنیاد مسکن خوزستان برای ساخت مسکن طرح ایتام (خانواده‌های بی‌سرپرست) اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در زمینه مسکن روستایی و بازسازی (اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی) دو هزار و ۶۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی و کار خود را آغاز کرده و بخشی از واحدها نیز پایان کار گرفته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به شناسایی ۱۰۸ خانوار دارای دو معلول در این استان، تصریح کرد: در سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با بهزیستی و کمیته امداد بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن به این خانوارهای شناسایی شده کمک کردیم.

انصاریان در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل خوزستان گفت: بازسازی منازل خسارت‌دیده از آب‌گرفتگی سال گذشته هنوز در حال انجام است که از این منازل، ۶ هزار و ۲۲۳ واحد دچار خسارت شدند که از این تعداد، سه هزار و ۷۱۷ واحد احداثی و دو هزار و ۵۰۶ واحد تعمیری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هشت هزار و ۳۵۶ خانوار آسیب‌دیده از آب‌گرفتگی سال گذشته پرداخت شد، گفت: در زمینه آب‌گرفتگی بزرگ‌ترین پروژه ساخت و بازسازی را در شهرستان بندر امام داریم که در مقایسه با مصوبه ساخت یک هزار واحد مسکونی برای استان اما بندر امام به خاطر وضعیت نامساعد سکونت در مناطق حاشیه مصوبه ساخت چهار هزار واحد مسکونی را به خود اختصاص داد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان یادآور شد: برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار آماده‌سازی زیرساخت اراضی در نظر گرفته شد ولی هنوز ابلاغ نشده است؛ تنها مشکل فعلی مالکیت راه و شهرسازی بر اراضی محل ساخت منازل مسکونی مردم است که در حال رفع آن هستیم.

صدور ۵۰۰۰ سند مالکیت روستایی

انصاری در خصوص زلزله سال ۹۸ در شهر مسجدسلیمان نیز بیان کرد: تاکنون تعمیر هفت هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده و از یک هزار و ۵۰۰ واحد احداثی نیز کار ساخت ۹۰۰ واحد تمام شد و سایر واحدها نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند.

وی با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ساخت پنج هزار واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن خوزستان است، عنوان کرد: این واحدها به صورت مستقیم در سه شهرستان شوش، بهبهان و اهواز احداث می‌شوند ولی برای سایر نقاط استان نیز گروه‌های ساخت واحدها را احداث و بنیاد مسکن نسبت به انجام پشتیبانی اقدام می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، به اعتبار ۵۱ میلیارد تومانی وزارت نفت برای ساخت ۴۹۵ واحد مسکونی در شهرک ولی‌عصر مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳۵ واحد به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل شده است.

انصاری در خصوص بازسازی روستاهای آسیب‌دیده از سیل گفت: در زمینه عمران روستایی نیز در سال گذشته، ۹۷ روستای آسیب‌دیده از سیل داشتیم که همه بازسازی شده و از ۱۶ دایک حفاظتی نیز ۱۲ مورد برای جلوگیری از ورود سیل به روستاها احداث شد ولی سایر دایک‌ها به دلیل وجود معارضان محلی هنوز احداث نشده‌اند.

وی، از آسفالت یک هزار کیلومتر از معابر روستایی با استفاده از سهمیه قیر رایگان خوزستان خبر داد و بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال ۹۹ گذشته بالغ‌بر ۴۵ میلیارد تومان برای ۹۳ روستا بود ولی فقط ۱۳ درصد به خوزستان تخصیص داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار سند مالکیت واحد مسکونی روستایی با هماهنگی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک خوزستان صادر و به مردم تحویل داده شد، گفت: ۵۱۵ قطعه زمین به متقاضیان ساخت مسکن روستایی واگذار شده است؛ همچنین طرح بازنگری ۵۵ روستا تهیه و برای ۲۱۳ روستای فاقد دهیاری نیز طرح تعیین محدوده تدوین و در مرحله ابلاغ هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.