| کد خبر: 227021 |

صنعتی‌سازی ساختمان در کشور کمتر از پنج درصد است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر صنعتی سازی ساختمان در کشور فراموش شده و به کمتر از پنج درصد ساخت و سازها رسیده است.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر صنعتی سازی ساختمان در کشور فراموش شده و به کمتر از پنج درصد ساخت و سازها رسیده است.

به گزارش تین نیوز، محمود محمودزاده روز یکشنبه در پیامی به ششمین همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان در مشهد افزود: با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام گرفته، کشور ایران در نسل سوم ساخت مسکن قرار دارد، در حالی که دنیا در نسل ششم این صنعت بوده و در حال پیشروی به سوی نسل هفتم است.

وی ادامه داد: صنعتی سازی ساختمان در کشور باید به ۴۰ درصد برسد زیرا با صنعتی سازی هم می‌توان کیفیت ساخت و سازها را افزایش و هم قیمت تمام شده مسکن را کاهش داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص صنعتی سازی و استفاده از فناوریهای نوین ساختمان در ساخت و سازها، بازنگری مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان سال ۱۳۹۲ با عنوان "طرح اجرای صنعتی ساختمان" در مرحله پایانی است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: همچنین در طرح اقدام ملی مسکن تاکید بسیار بر استفاده از روشهای صنعتی سازی، استفاده از مصالح نوین ساختمانی در طرحهای با مقیاس بزرگ و استفاده از طراحی بهینه در فضاهای استاندارد برای هر واحد مسکونی به منظور افزایش تولید در هر بخش با هدف کاهش پرت مصالح ساختمانی و افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی در ساختمانها شده است.

محمودزاده ادامه داد: در این طرح همچنین بر طراحی بهینه معماری ساختمان، طراحی تاسیسات و برق براساس اصلاح الگوی مصرف انرژی و استفاده بهینه از نور خورشید و طرحهای نوین تولید انرژی در محل مانند پنل‌های خورشیدی و همچنین تولید برق و تامین گرمایش و سرمایش در محل تاکید شده است.

وی گفت: در آغاز قرن چهاردهم هجری شمسی قرار داریم و امروز بحث گسترش فرهنگ صنعتی سازی و استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساخت یکی از ضروری ترین مباحث علمی و تخصصی در رشد و توسعه کشور به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به نقش اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی در ریشه یابی و شناسایی مشکلات صنعت ساختمان و ارایه راهکارهای اجرایی مبتنی بر یافته‌های علمی از طریق ایجاد ارتباط بین صنعت و جامعه علمی کشور، دبیرخانه فناوریهای نوین صنعت ساختمان در قطب فناوریهای نوین کشور و استان خراسان رضوی متولی رصد و پیگیری آسیبها و مشکلات و موانع اجرایی با موضوع صنعتی سازی و استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین در صنعت ساخت و ارایه راهکارهای اجرایی مناسب برای رشد و توسعه صنعت ساخت و ساز شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دبیرخانه همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساخت از طریق انجام فعالیتهای مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی و همکاری با مراکز دانشگاهی و انجمنهای علمی و صنفی، کارخانجات و تولیدکنندگان مصالح ساختمان، مشاوران، پیمانکاران و بهره مندان زمینهای صنعتی، صنعتی سازی و رشد و توسعه نوین صنعت ساخت و ساز را فراهم سازد.

محمودزاده گفت: برگزاری همایش‌های ملی با موضوعات تخصصی فرصتی برای ارایه و معرفی دستاوردهای علمی مطالعات و تحقیقات انجام شده و محفلی برای تبادل نظر و اطلاعات بین دست اندرکاران صنعت ساختمان است.

وی افزود: دبیرخانه فناوریهای نوین صنعت ساختمان با توجه به نیاز روز علاقه مندان و فرهنگ سازی برای دست اندرکاران، سازندگان و بهره برداران صنعت ساختمان، ششمین همایش فناوریهای نوین صنعت ساختمان را با چهار محور اصلی انرژی، محیط زیست، صنعتی سازی، ایمنی و ساخت برگزار کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: می‌بایست رویکردهای مورد نظر وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، افزایش کیفیت ساخت و سازها، بهره وری اقتصادی، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف انرژی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای لازم توسط اساتید و شرکت کنندگان برای بهبود شرایط موجود ارایه شود.

ششمین همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان در قالب ارتباط ویدیوکنفرانسی تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.