| کد خبر: 209656 |

بساط مهندسان امضا فروش به زودی برچیده می‌‌‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: امضا فروشی معضل جدی در حوزه مهندسی است که به زودی بساط آن را برچیده می‌شود.

تین نیوز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: امضا فروشی معضل جدی در حوزه مهندسی است که به زودی بساط آن را برچیده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به امضافروشی توسط برخی از مهندسان اشاره کرد و گفت: این موضوع در بخش‌هایی از حوزه‌های ساخت‌وساز وجود دارد که در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار کاهش داشته است اما باید با اصلاح بخشنامه‌ها به صورت کامل ریشه‌کن شود.

او ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان نظام مهندسی رفع امضا فروشی است که سعی داریم به صورت جدی با آن برخورد کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی به تنهایی قادر به برخورد جدی با این معضل در حوزه مهندسی کشور نیست، افزود: جلوگیری از امضا فروشی باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی انجام شود که این امر در ابتدا نیازمند اصلاح دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی است که از گذشته در این حوزه وجود داشته است.

سعیدیان توضیح داد: بسیاری از مسائلی که هم اکنون در حوزه امضا فروشی مشاهده می‌شود مربوط به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی است که از قبل وجود داشته است و این آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اجازه می‌دهند که یک فرد و یا مهندس اقدام به فروش امضا کند و یا از طریق خرید و فروش پروانه‌ها و نقل و انتقالات آنها به چنین اقداماتی دست بزند.

او اظهار کرد: این بخشنامه‌ها نیاز به اصلاحات گسترده‌ای دارند و باید اصلاحات آن توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود و در صورتی که این موضوع به فراموشی سپرده شود، باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه ساخت و سازهای کشور خواهد شد، بنابراین باید این اقدامات در حوزه نظام مهندسی به صورت کامل رفع شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان در شرایط کنونی کشور ارائه خدمات غیرحضوری به مهندسان و یا سازندگان مسکن است تا از این طریق شاهد ایجاد مشکلات در حوزه مهندسی کشور نباشیم.

سعیدیان بیان کرد: صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای متراژهای زیر ۲ هزار متر و اصلاح آیین نامه‌ها و شیوه‌های اجرای قانون نظام مهندسی کشور و همچنین رفع معضلی به نام امضا فروشی از مهمترین برنامه‌هایی است که در حوزه نظام مهندسی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پایان تاکید کرد: ممکن است امضا فروشی تنها در یک یا دو بخش انجام شود و ما نمی‌توانیم این موضوع را به تمامی مهندسان ارجاع دهیم اما باید همان یک یا دو موردی که در برخی از بخش‌ها دیده می‌شوند به صورت کامل برطرف شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.