| کد خبر: 248451 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت؛

افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن

باند دوم جاده ابوالحیات به دشت ارژن با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

تین نیوز

باند دوم جاده ابوالحیات به دشت ارژن با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر دیروز رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به استان فارس،  باند دوم جاده ابوالحیات - دشت ارژن به طول ۲۱ کیلومتر و جاده نی ریز - قطرویه به طول ۱۹ کیلومتر افتتاح شد و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این دو طرح گفت: وزارت راه و شهرسازی دو ماموریت مهم به عهده دارد؛ یکی ساخت مسکن که امروز مهمترین دغدغه در کشور را به خود اختصاص داده است و دیگری حمل و نقل که با وجود تلاش های انجام شده اما شرایط خوبی در بخش حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دیگر مدهای حمل و نقلی نداریم.

قاسمی گفت: تا پیش از دولت سیزدهم با بسیاری از کشورهای همسایه روابط اقتصادی نداشتیم اما اکنون روابط دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت برقرار شده است.

وی با بیان اینکه با روش های جاری، این موضوع به سرعت حل نمی شود، افزود: طی جلسه ای که با رهبرمعظم انقلاب داشتیم، مصوبه ای در راستای تحول در بخش حمل و نقل هوایی و ریلی که نیازمند یک اقدام جهادی بود، به ما دادند که اکنون در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم با بسیاری از کشورهای همسایه روابط اقتصادی نداشتیم اما اکنون روابط دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت برقرار شده است.

قاسمی با بیان اینکه در حالی که ظرفیت حمل و نقل ترانزیتی ما در سال گذشته حدود 3.5 تا 4 میلیون تن بود امروز به 15 میلیون تن رسیده و در تلاش هستیم که این مهم به 50 میلیون تن برسد، اظهار کرد: پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات برای ما بسیار مهم بود و از قبل هم سختی های این جاده را دیده بودم که امید است باقی مانده این پروژه هر چه سریعتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه شیراز به اصفهان هم گفت: این پروژه در مراحل نهایی است و تا پایان امسال تا قطعه شش آن افتتاح خواهد شد. قطعه هفتم در دست احداث است و قطعه هشتم هم که شروع آزاد راه شیراز به بوشهر است با وزارت دفاع توافق هایی انجام شده که امید است تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در تمام شهرهایی که زمین داریم به مردم زمین 200 و 250 مترمربعی واگذار خواهیم کرد و همچنین برای ساخت آن ها، تسهیلات هم پیش بینی خواهد شد تا مردم خود بسازند.

قاسمی افزود: افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن بسیار مهم است، زیرا با افتتاح آن، ترافیک پنجاه ساله گردنه ابوالحیات برای همیشه حذف شد و قطعا شاهد کاهش تصادفات و تلفات در این جاده خواهیم بود.

وی گفت: این طرح با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخته شده است و به زودی عملیات اجرایی ادامه این مسیر از حدفاصل کنارتخته به طرف بوشهر هم آغاز و با افتتاح آن، همه مسیر شیراز- بوشهر دوبانده می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش می کنیم که شش قطعه از آزادراه شیراز- اصفهان تا پایان سال زیربارترافیک قرار گیرد.

قاسمی گفت: برای تکمیل شش قطعه این آزادراه هزار میلیارد تومان و برای تکمیل همه قطعه ها، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.