| کد خبر: 260989 |

با بهره برداری از از اتوبان شهید بروجردی، در غرب تهران یک بزرگراه امام علی داریم

اتوبان شهید بروجردی به طول ۴.۷ کیلومتر آماده است.

تین نیوز

علیرضا زاکانی با تاکید بر اینکه ما پروژه های عمرانی ناتمام شهر را فعال کردیم، تصریح کرد: همه پروژه های کلان فعال هستند. ۹.۲ کیلومتر آزادراه امسال افتتاح می شوند. اتوبان شهید بروجردی به طول ۴.۷ کیلومتر آماده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهردار تهران افزود: در پروژه ساخت ادامه اتوبان یادگار امام به صورت دو شیفت مشغول کار هستیم. اتوبان شهید بروجردی به طول ۴.۷ کیلومتر آماده است و بخش مهمی از آن همین ماه افتتاح می شود و در غرب تهران یک بزرگراه پیوسته مانند بزرگراه امام علی خواهیم داشت.

شهردار پایتخت با اشاره به تونل شهید متوسلیان گفت: این تونل از انتهای صیاد تا آزادگان به طول ۹.۸ کیلومتر امسال آغاز می شود و تا ۳ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و ۱.۵ درصد از ترافیک شهر با افتتاح بزرگراه شهید شوشتری برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیون متر مربع مساحت معابر تهران است، تاکید کرد:  سالی ۱.۵ میلیون تن آسفالت هر سال برای ترمیم معابر شهر نیاز است، این در حالی است که عقب ماندگی مفرطی در حوزه آسفالت وجود دارد. امسال هدف گذاری برای رسیدن به ۱.۵ میلیون تن آسفالت است. هفته گذشته از ۸۰۰ هزار تن آسفالت در معابر عبور کردیم. به طوری که یک سوم در معابر بزرگ و مابقی در معابر دیگر شهر ریخته خواهد شد.

زاکانی افزود: بررسی ها انجام شده و الان معلوم است در کدام معابر باید آسفالت ریخته شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه دو کارخانه جدید آسفالت در غرب و شرق تهران مستقر شده است، اظهار کرد:  برای استمرار نهضت آسفالت ریزی و رضایت مردم تصمیم گرفتیم تولید را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ۹۸ تقاطع ناقص در تهران وجود داشت که باعث طولانی تر شدن راه مردم به اندازه ۷۹۰ کیلومتر شده بود، گفت: اصلاح این ۹۸ تقاطع از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت. اصلاح برخی از این تقاطعات پروژه چند ماهه است. اصلاح این تقاطعات حدود ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را کوتاه می کند. ۱۱ تقاطع سال گذشته اصلاح شد. ۲۸ تقاطع امسال شروع شده و تا سال آینده همه تقاطعات اصلاح می شود. این باعث کاهش مصرف سوخت تا روزانه یک میلیون لیتر خواهد شد. ازجمله این تقاطعات، تقاطع انتهای شهید باقری به شهید بابایی است که البته این تقاطع مشکل معارض دارد که بزودی این معارضین رفع می شود .

۱.۵ درصد از ترافیک شهر با افتتاح بزرگراه شهید شوشتری برطرف خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.