| کد خبر: 258370 |

اجرای زیرگذر بزرگراه حقانی به چمران

شهردار منطقه ۳ گفت: زیر گذر بزرگراه شهید حقانی به بزرگراه شهید چمران در محدوده چهار راه جهان کودک یک پروژه فرا منطقه ای و حتی ملی است که از نظر هزینه و ابعاد، یک پروژه خاص محسوب می شود.

تین نیوز

شهردار منطقه ۳ گفت: زیر گذر بزرگراه شهید حقانی به بزرگراه شهید چمران در محدوده چهار راه جهان کودک یک پروژه فرا منطقه ای و حتی ملی است که از نظر هزینه و ابعاد، یک پروژه خاص محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمید جوانی درباره طرح در نظر گرفته شده برای پروژه چهار راه جهان کودک در این منطقه اظهار کرد: در خصوص این محدوده باید کارها و اقدامات اساسی انجام شود و کارهای موقتی و مسکن کمک زیادی نمی کند، البته ما دو کار موقت انجام داده و خواهیم داد، اصلاح هندسی خود چهار راه را در بهمن ۱۴۰۱ انجام دادیم و تعریض یکی از ورودی های خیابان افریقا را در برنامه داریم که به صورت موقت مشکل کوچکی از این پروژه جهان کودک را حل می کند تا زمانی که پروژه کلان چهارراه به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه این چهار راه یک طرح اساسی یعنی زیر گذر حقانی به سمت چمران را دارد، افزود: این زیرگذر یک پروژه فرامنطقه ای و حتی یک پروژه ملی است و از نظر عدد و رقم ریالی و عرض و طول یک پروژه خاص محسوب می شود.

جوانی ادامه داد: مقدمات طرح را با کمک حوزه حمل و نقل و ترافیک و حوزه فنی و عمران فراهم کردیم اما با توجه به اینکه این پروژه فرامنطقه ای است حتما باید با کمک حوزه های تخصصی کار پیش برود، مطالعات اولیه آن انجام شده و این قول به ما داده شده که بحث های امکان سنجی و زیرساختی آن امسال شروع شود، در واقع ممکن است بحث فاز صفر پروژه امسال اجرایی شود.

شهردار منطقه ۳ در ادامه در خصوص میزان طلب شهرداری این منطقه از نهادهای دولتی توضیح داد: با توجه به اینکه وزارتخانه های مختلف و ارگانهای دولتی فراوانی در منطقه ۳ وجود دارند طبیعتا مطالباتی از این نهادها داریم اما با توجه به اینکه همه این مطالبات هنوز به صورت دقیق برداشت نشده نمی توانیم عدد آن را اعلام کنیم ولی امیدواریم امسال آن بخش از مطالبات که احصا کردیم و به این نهادها نیز اعلام شده را دریافت کنیم.

وی در خصوص افزایش مساحت پایانه شهید حقانی خوب که قرار بود انجام شود، اضافه کرد: مساحت مسقف سازی پایانه ونک به دو برابر افزایش پیدا کرد اما در خصوص افزایش مساحت خود پایانه، تملک زمین بخش شمالی پایانه که قرار بود انجام شود با مشکلاتی مواجه شده است که البته از طرف حوزه املاک در حال پیگیری است و در حال حاضر برنامه ای برای افزایش مساحت پایانه ونک نداریم اما پایانه حقانی که با فاصله کمی نسبت به پایانه ونک قرار گرفته را امسال تکمیل و مسقف سازی می کنیم.

جوانی همچنین در مورد آخرین وضعیت ساخت هتل دیدار در این منطقه عنوان کرد: پروژه هتل دیدار متعلق به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری است و عملیات اجرایی آن از اواخر سال گذشته آغاز شده است و ما در شهرداری منطقه نواقص پروانه پروژه را اصلاح کردیم و ساخت هتل در حال اجرا است. 

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۳ در پایان درخصوص طرح تفصیلی ده ونک توضیح داد: این طرح در جلسه کمیسیون ماده پنج با حضور شهردار تهران مطرح و کلیات آن تصویب شد و برای بررسی بیشتر و اصلاح ایرادات در جزییات به کمیسیون برگشت و اصلاحات آن با همکاری سازمان نوسازی، کمیسیون ماده پنج و منطقه ۳ انجام شده و باید به زودی در جلسات کمیسیون ماده پنج مطرح و در خصوص جزییات آن تصمیم گیری شود و بعد از آن طرح را ابلاغ و به مرحله اجرا در خواهیم آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمودتهرانی 0 0

    یکی ازمشکلات ترافیکی این منطقه رفع بنبستعای افریقا ،سهولت عبور جهان کودک،رفع انسداد جهان کودک تا انتهای ملاصدرا ست یکی از دلایل ترافیک یک طرفه بودن ولی عصر عج وعدم ریل هوایی درحمل ونقل عمومی است شاید با یک طبقه یا زیر کذر مسیله تاحدودی حل شودبامید خدا