| کد خبر: 194447 |

افزایش قیمت پروازها در چارچوب قانون بوده است

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت پرواز شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیار ما نیست، اما تاکنون افزایش قیمت در چارچوب قانون بوده است.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت پرواز شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیار ما نیست، اما تاکنون افزایش قیمت در چارچوب قانون بوده است.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: ایرلاین‌ها مستقل بوده و برخی از آن‌ها بخش خصوصی هستند، اما اگر در فرآیند قیمت‌ها از بازه مشخص شده عدول کنند حتما به سازمان هواپیمایی کشور گزارش داده می‌شود.
 
او افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir از دامنه نرخ بلیت پرواز‌های داخلی خطوط هوایی کشور اطلاع یابند و در صورت رویت تخلف مراتب را گزارش کنند.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی نرخ‌های پروازی بنا بر تقاضا مشخص می‌شود، گفت: تاکنون در بحث افزایش قیمت پرواز شرکت‌های هواپیمایی در استان تخلفی انجام نگرفته، اما انتظار این است که برای بیرجند از کلاس‌های پروازی پایین‌تر استفاده کنند.
 
او افزود: پیگیری‌هایی در این خصوص از طریق شخص استاندار و اداره کل فرودگاه‌های استان انجام شده تا مسیر بیرجند را به عنوان مسیر حمایتی مد نظر قرار دهند.
 
سلامی ادامه داد: با توجه به اینکه گاهی در طول یک فصل پروازی فقط ۵۲ درصد صندلی‌های پرواز این قبیل شرکت‌ها در استان پر می‌شود، لذا شرکت‌های هواپیمایی مجبور هستند برای بقای خود در استان در فصل‌های دیگر از قانون آزاد سازی و نوسانات قانونی بهره ببرند.
 
او بیان کرد: این وضعیت در کل کشور به همین صورت بوده و در مقایسه با نرخ پرواز جهانی با وجود تحریم‌های سخت قیمت‌های پرواز‌های داخلی افزایش زیادی نداشته است.
 
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: قطعات هواپیما و سوخت مورد نیاز از بازار‌های جهانی تامین می‌شود و در حال حاضر این بازار‌ها تحت سلطه استکبار بود لذا به خاطر فشار‌های تحریم شاهد برخی نوسانات هستیم.
 
او با بیان اینکه نرخ بلیت پرواز‌ها شناور و متناسب با فصل، روز و ساعت متنوع و قابل انتخاب است، افزود: قدر مسلم این امر مبتنی بر حفظ اصل رعایت حق مشتری است و این نرخ گذاری برمبنای قیمت تمام شده خدمات هواپیمایی که اکثرا منشا ارزی دارد انجام می‌پذیرد و نظارت‌های لازم برای حفظ سلامت فضای کسب و کار به عمل می‌آید.
 
سلامی عنوان کرد: اصل متنوع بودن نرخ‌ها با توجه به تنوع خدمات تعارضی به دنبال ندارد، اما بعضا به اشتباه قیمت صندلی فرست کلاس یا بیزینس کلاس یک شرکت با صندلی اکونومی شرکت دیگری مقایسه می‌شود که غیر منطقی است.
 
او گفت: یکی دیگر از اصول پذیرفته شده در قیمت گذاری حمل و نقل هوایی تنوع نرخ با توجه به زمان پرواز است که مطلوبیت روز و ساعت پرواز در کنار سایر خدمات در قیمت موثر بوده و قابل پذیرش است.
 
پرواز حجاج ۴ شهریور در فرودگاه بیرجند می‌نشیند
 
سلامی همچنین از شروع پرواز حجاج خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اولین پرواز چهار شهریور ماه امسال انجام و به صورت پنج شبانه روز تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه حجاج با ۱۰ پرواز ورودی وارد خراسان جنوبی می‌شود، افزود: تدارک لازم برای حضور استقبال کنندگان و حجاج در فرودگاه بین المللی بیرجند فراهم شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.