| کد خبر: 265312 |

تفاهمنامه همکاری ارس و چابهار برای توسعه کریدورهای ریلی امضا شد

دومین روز برگزاری نمایشگاه اوراسیا توافقنامه ارس و چابهار به امضا رسید.

تین نیوز

دومین روز برگزاری نمایشگاه اوراسیا توافقنامه ارس و چابهار در ۱۱ ماده به امضای مجید کیانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل ارس و امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این توافقنامه بر روی موضوعاتی چون همکاری در حوزه کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، حمایت دوجانبه از جریان جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد، تشکیل شرکت سرمایه گذاری مشترک، تشکیل کمیته مشترک همکاری های دوجانبه، ایجاد دفاتر نمایندگی چابهار در ارس و ارس در چابهار و... تاکید شده است.

مجید کیانی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل ارس، در مورد این توافقنامه اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم اراده جدی دارد که مزیت بزرگ سرزمینی و ژئوپلتیک ایران و قرارگیری کشورمان در مرکز کریدورهای جهانی غربی-شرقی و شمالی-جنوبی را به صورت مطلوبی فعال سازد و مناطق آزاد هم در این چارچوب راهبردی ظرفیت های قابل توجهی دارند.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار دارای بندر اقیانوسی است و در همسایگی کشور هند، از بزرگترین اقتصادهای جهانی قرار دارد و می تواند محور تعاملات ترانزیتی و تجاری شمالی-جنوبی باشد و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشور هند را به کشورهای آسیای مرکزی و اوراسیا متصل کند.

وی با بیان اینکه ارس در مرزهای شمال غرب ایران، دارای نقش مکمل برای چابهار به خصوص در عرصه تعاملات بین المللی و اوراسیاست، خاطرنشان کرد: ارس در زون نوردوز، در واقع تنها مرز زمینی ایران با اتحادیه اوراسیاست و ما می تواتیم با منطقه آزاد چابهار، در صورت تکمیل خط آهن زاهدان -چابهار یک کریدور ترانزیت ریلی کامل را از جنوب شرق ایران تا مرزهای شمال غرب ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی در مورد ابعاد دیگر همکاری های ارس و چابهار توضیح داد: با تشکیل کریدور ریلی درون سرزمینی این امکان را داریم تا کریدور ریلی را با احیای مسیر ریلی جلفا-نخجوان-ایروان تا بنادر دریای سیاه در کشور گرجستان و استان های غربی روسیه امتداد دهیم و همکاری دوجانبه ارس و چابهار دقیقا در راستای راهبرد ملی ایران در حوزه ترانزیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.