| کد خبر: 243481 |

◄ حذف بارنامه های کاغذی در حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و آماده سازی زیرساخت های لازم مبنی بر اجرای حذف کامل بارنامه های کاغذی و صدور بارنامه الکترونیکی طبق برنامه زمانبدی آغاز شده است.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و آماده سازی زیرساخت های لازم مبنی بر اجرای حذف کامل بارنامه های کاغذی و صدور بارنامه الکترونیکی طبق برنامه زمانبدی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبرز کرمی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و آماده سازی زیرساخت های لازم مبنی بر اجرای حذف کامل بارنامه های کاغذی و صدور بارنامه الکترونیکی طبق برنامه زمانبدی آغاز شده است.

وی گفت بارنامه کاغذی با هدف شفاف شدن کمیسیون دریافتی شرکت های حمل و نقل از رانندگان، حذف می شود و جای خود را به بارنامه های الکترونیکی می دهد.

کرمی افزود: صدور بارنامه الکترونیکی عامل اصلی امنیت جابجایی حمل و نقل کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای، برقراری عدالت توزیع بار در ایجاد سامانه بارنامه برخط و یا همان الکترونیکی شدن صدور بارنامه به عنوان یک تحول در حوزه حمل و نقل جاده ای محسوب می‌شود.

وی درباره دیگر مزیت های صدور بارنامه الکترونیکی گفت: تسهیل در فرآیند صدور بارنامه، حذف تردد‌های غیرضروری و طی مسافت‌های طولانی برای اخذ بارنامه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل در صدور بارنامه الکترونیکی از جمله ویژگی‌ها این کار در کشور است.

کرمی گفت: آماده‌سازی برنامه‌های کاربردی بر روی کامپیوتر و موبایل برای کنترل بارنامه در جاده‌ها و سایر مراکز مورد نیاز، هماهنگی با سازمان امور مالیاتی برای پیاده‌سازی دریافت حق تمبر از طریق درگاه پرداخت الکترونیک و ارسال داده‌های بارنامه الکترونیک برای دستگاه های مختلف از جمله پلیس راه و سازمان امور مالیاتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای حذف فیزیک بارنامه عنوان کرد.

وی در پایان افزود: ضمن در یک بازده ۳ ماهه که از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده طی دستورالعمل ابلاغی کلیه بارنامه های فیزیکی موجود در اختیار شرکت های حمل و نقل باید مصرف شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.