| کد خبر: 242440 |

◄ حذف بارنامه کاغذی از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از حذف بارنامه کاغذی از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای در استان خبر داد.

تین نیوز

مسعود قاسمی اظهار کرد: از بیستم فروردین ماه سال جاری صدور بارنامه الکترونیکی شده و شرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند صدور بارنامه با فرآیند الکترونیکی را اجرا خواهند کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، وی افزود: با حذف فیزیکی بارنامه، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل باید نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه‌های مربوطه بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام و در صورت درخواست رانندگان تصویری از بارنامه‌های مذکور در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار دهند.

قاسمی در خصوص نحوه عمل حذف فیزیک بارنامه نیز تصریح کرد: شرکت حمل و نقل از طریق رایانه و با امضای الکترونیک اقدام به ارسال اطلاعات بارنامه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرده و این سازمان پس از کنترل داده‌ها و ارسال به بانک‌های اطلاعاتی مختلف، اقدام به صدور کد رهگیری می‌کند که در این مرحله بارنامه الکترونیک صادر شده است.

وی موفقیت این طرح، در همراهی تمامی دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای از جمله رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی دانست و تاکید کرد: صدور اسناد حمل الکترونیکی کالا و حذف فیزیک بارنامه، آغازی بر تحول فرآیندهای مدیریت حمل و نقل کالا بوده که برای دستیابی به حمل و نقل دیجیتال و تحقق اهداف ارائه خدمات الکترونیک انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.