| کد خبر: 242925 |

◄ بارنامه‌های حمل‌ونقل کالا در سیستان و بلوچستان الکترونیکی شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بارنامه کاغذی از سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان حذف و این بارنامه‌ الکترونیکی شد.

تین نیوز

تیمور باقری اظهارداشت: شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالا از بیستم فروردین سالجاری‌ اقدام به حذف فیزیک بارنامه کرده است و شرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند درخواست حواله بارنامه و تخصیص شماره سریال بارنامه را اجرایی می‌کند.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: با حذف فیزیکی بارنامه، بارنامه الکترونیکی تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها ازجمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی و صاحبان کالا وزارت صمت است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف بارنامه کاغذی و الکترونیکی کردن اسناد حمل و نقل به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰شرکت حمل و نقل در حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان‌کرد: شرکت‌های حمل و نقل باید نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه‌های مربوطه براساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدام ودرصورت درخواست رانندگان محترم، تصویری از داده‌های بارنامه‌های مذکور را به نحو مقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار بدهند.

باقری خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای أخذ کاغذ بارنامه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.