بازدید سایت : ۳۰۲۸۱
مدیرعامل مپنا لوکوموتیو در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ چند پیشنهاد برای حل مشکلات مالی راه آهن/ نتیجه ای از نشست های بخش خصوصی ریلی با راه آهن حاصل نمی شود

خلف وعده های شرکت راه آهن در سروسامان دادن به کمبودهای صنعت حمل ونقل ریلی کشور با این بهانه که راه آهن درگیر مشکلات مالی است بارها اعلام شده است.

چند پیشنهاد برای حل مشکلات مالی راه آهن/ نتیجه ای از نشست های بخش خصوصی ریلی با راه آهن حاصل نمی شود
تین نیوز

خلف وعده های شرکت راه آهن در سروسامان دادن به کمبودهای صنعت حمل ونقل ریلی کشور با این بهانه که راه آهن درگیر مشکلات مالی است بارها اعلام شده است. در طرف دیگر شرکت های بخش خصوصی حمل ونقل ریلی علیرغم طرح مشکلات خود و بیان راهکارهایی به راه آهن برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بر این عقیده هستند که امیدی به نیل حصول نتیجه نیست. اما گویا در این میان نیز شرکت راه آهن برای قبول اینکه پای صحبت فعالان حمل ونقل ریلی بنشیند شرکت ها را به انجمن های حمل ونقل ریلی ترجیح داده؛ به نظر می رسد این رویکرد تعاملات تشکل های صنفی حمل ونقل ریلی را با این شرکت به چالش بکشاند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علیرغم مکاتبات متعدد انجمن های حمل و نقل ریلی به منظور برگزاری نشست با مدیران راه آهن اما گویا این شرکت به گفتمان با انجمن های این حوزه رغبتی ندارد  آنچنان که در آخرین نشستی که میان شرکت راه آهن با شرکت های حمل ونقل ریلی برگزار شد به این موضوع از سوی میعاد صالحی تصریح شد.

محمد مهدی اسلامی، مدیرعامل مپنا لوکوموتیو ضمن اشاره به این موضوع در این باره خاطر نشان کرد: به تازگی نشستی با حضور تعدادی از شرکت های بخش خصوصی فعال در صنعت حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن برگزار شد که موضوعات و مشکلات حمل ونقل ریلی  از سوی دو طرف عنوان شد.

بیشتر بخوانید:

برنامه راهبردی راه آهن بعد از ۱۷۰ سال از راه اندازی چیست؟

وی افزود: در این نشست میعاد صالحی؛ مدیریت راه آهن برنامه ها و اقداماتی را که این شرکت  برای سال جاری در دست اقدام دارد مطرح کردند ازجمله واگذاری 50 دستگاه لوکوموتیو برای مزیاده عمومی ، توقف تولید واگن های باری و ... که در حاشیه  نمایشگاه حمل ونقل ریلی نیز اعلام عمومی شد . در مقابل پیشنهاداتی از سوی شر کت های حمل ونقل ریلی برای حل مشکلات حمل ونقل ریلی مطرح شد که در نهایت به مانند بسیاری از نشست های برگزار شده با این شرکت خروجی حاصل نشد

اسلامی خاطر نشان کرد: با وجود نامه نگاری های متعدد انجمن های حمل و نقل ریلی برای برگزاری جلسه با راه آهن جهت بررسی مشکلات و موضوعات شرکت های خصوصی حمل ونقل ریلی این شرکت درخواست انجمن ها را بی پاسخ گذاشت اما نشست مستقیم با شرکت های حمل ونقل ریلی را پذیرفت.

پیشنهاد افزایش صددرصدی حق دسترسی شرکت های معدنی به ریل

وی در ادامه به طرح پیشنهادات در این نشست اشاره کرد و توضیح داد: یکی از پیشنهادات مطروحه در این نشست برای حل مشکلات مالی راه آهن و برگشت رونق به حمل ونقل ریلی بار افزایش صددرصدی حق دسترسی شرکت های معدنی به ریل بود

اسلامی گفت: وقتی راه آهن مشکلات مالی دارد؛ چرا تعرفه های حمل ونقل ریلی برای صنایع فولادی و معدنی را افزایش نمی دهد در حالیکه فولاد صنعتی سودآور است به طبع این افزایش در تعرفه حق دسترسی به رونق حمل ریلی بار و گردش سرمایه میان شرکت های بخش خصوصی ریلی می انجامد.

آمارهای حمل ونقل ریلی افزایشی اعلام می شود؛ پس چرا راه آهن پول ندارد!

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست بدان نقد شد اعلام رکورد شکن های حمل ونقل ریلی بود.  اما سوال اینجاست؛ آمارهای حمل ونقل ریلی افزایشی است پس چرا راه آهن پول ندارد. وقتی شرکت راه آهن آمارهای ترانزیت و حمل ریلی بار و مسافر را افزایشی اعلام می شود در این شرایط این موضوع پیش می آید که راه آهن به بودجه بیشتری نیاز ندارد و همین میزان برایش کافی است .

برای تصویب ماده ۱۲ قانون جلوی حمل ونقل ریلی نفت را بگیرد

اسلامی در ادامه گفته های خود خاطرنشان کرد: در این نشست درخواست مدیریت شرکت راه آهن از شرکت های حمل و نقل ریلی  پیگیری تصویب ماده 12 قانون رفع موانع تولید بود. مدیرشرکت راه آهن با اعلام اینکه موضوع ماده 12 در برنامه ریزی وزارت نفت گیر افتاده و هنوز به سازمان برنامه و بودجه ارائه نشده است از  شرکت های حمل ونقل ریلی خواست این مطالبه را از دستگاه های مربوطه پیگیری  کنند.

مدیرعامل مپنا لوکوموتیو در پایان تصریح کرد: در پاسخ به این اظهارات مدیریت راه آهن ضمن تاکید بر پیگیری این مطالبه از سوی شرکت های حمل ونقل ریلی راهکاری که به راه آهن برای تصویب و ابلاغ هر چه زودتر این ماده از سوی دستگاه های ذی ربط ارائه شد این است که جلوی حمل ونقل ریلی نفت گرفته شود. قطعا با این اقدام نهادهای دست اندرکار پیگیر حل مشکل خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.