| کد خبر: 251640 |

در ۹ ماه سال ۱۴۰۱؛

بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۶۷۵ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۶۷۵ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی تصریح کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی ۹ ماه سال ۱۴۰۱ با اجرای ۴۰ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی موفق به باز پس گیری حدود ۲۲۰۲۵۰ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی  ۶۷۵  میلیارد ریال شده است. 

وی با اشاره به جزئیات این ۴۰ مورد گفت: از این ۴۰ مورد، ۳۳ مورد مربوط به رفع تعرض فوری به مساحت ۹۵۲۵۵ مترمربع و ارزش تقریبی ۴۰۹ میلیارد ریال در شهرهای استان و ۷ مورد اجرای احکام قضایی به مساحت ۱۲۴۹۹۵ مترمربع و به ارزش تقریبی ۲۶۶ میلیارد ریال است که در کلیه عملیات ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام گردید. 

قاسمی در ادامه افزود: ۳۳ مورد رفع تعرض فوری به مساحت ۹۵۲۵۵ مترمربع و ارزش تقریبی ۴۹ میلیارد ریال مربوط به شهرهای بجنورد ۱۸ مورد، گرمه ۴ مورد، شیروان ۶ مورد، راز ۱ مورد، اسفراین ۳ مورد و فاروج ۱ مورد می باشد. 

وی همچنین ادامه داد : ۷ مورد اجرای احکام قضایی به مساحت ۱۲۴۹۹۵ مترمربع و به ارزش تقریبی ۲۶۶ میلیارد مربوط به شهرهای بجنورد ۶ مورد و اسفراین ۱ مورد می باشد. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.