| کد خبر: 246154 |

◄ تصمیمات جدید برای پروژه راه‌آهن بیرجند در صندوق توسعه ملی

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های پیگیری پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی با رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی دیدار کرد که تصمیمات جدیدی را برای تسریع در اجرای این پروژه زیربنایی به همراه داشت.

تین نیوز

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های پیگیری پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی با رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی دیدار کرد که تصمیمات جدیدی را برای تسریع در اجرای این پروژه زیربنایی به همراه داشت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، "جواد قناعت" روز یکشنبه در تهران با "مهدی غضنفری" دیدار کرد و موضوع اصلی این دیدار، پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی توسط صندوق توسعه ملی بود.

بنابر این گزارش در پایان مذاکرات این جلسه مقرر شد بانک رفاه به عنوان سرگروه بانکی، طرف قرارداد مشارکت صندوق توسعه ملی قرار گیرد.

علاوه بر این بانک رفاه طی حداکثر یک هفته نسبت به ارسال کلیات جدول مالی نحوه پرداخت مورد درخواست صندوق توسعه ملی اقدام کند.

درخصوص معافیت پروژه از شرط نسبت مالکانه هم پیگیری لازم از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌شود.

این جلسه در محل صندوق توسعه ملی با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، نمایندگان بانک رفاه به عنوان سرگروه بانکی و وزارت راه و شهرسازی همچنین شرکت احداث راه‌آهن برگزار شد. 

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی است که بعد از ۲ دهه انتظار، کلنگ قطعه ۱۶ راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تامین منابع مالی آن از جمله مصوبات سومین سفر استانی رئیس جمهور است که نوزدهم شهریور پارسال به خراسان جنوبی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اوایل مرداد امسال اعلام کرد: قرارداد پرداخت تسهیلات پروژه ریلی استان به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با توافق سندیکای بانکی تنظیم و به صندوق توسعه ملی ارسال شد.

وحید داعی گفت: یکی از مصوبات مهم و ضروری سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی موضوع پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی است و در این سفر تسریع در احداث قطعه بیرجند - یونسی یعنی اتصال مرکز استان به راه‌آهن سراسری مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: راه‌آهن بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر طول دارد که ۵۸ کیلومتر از یونسی به سمت گناباد - قاین و ۳۲ کیلومتر از بیرجند در قطعه ۱۶ پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ۱۸۱ کیلومتر باقیمانده اتصال به شبکه ریلی این کریدور اعلام کرد: برای مجموع این پروژه مصوبه‌ای با تامین مالی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی اخذ شده است.

وی گفت: اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده که از جمله می‌توان به تشکیل کنسرسیوم ریلی با حضور ۶ شرکت اشاره کرد و قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی و این کنسرسیوم مبادله شد.

داعی افزود: تضمین‌نامه این کنسرسیوم ایراد داشت که اصلاح شد اما در آخرین پیگیری‌ها اعلام شد به دلیل رقم بالای پروژه باید سندیکای بانکی تشکیل شود.

وی بیان کرد: در این خصوص با همراهی استاندار خراسان جنوبی با ۶ بانک وارد مذاکره شدیم که بعد از هشت ماه پیگیری سندیکای بانکی با حضور بانک‌های ملی، ملت، خاورمیانه، رفاه، تجارت و ایران زمین تشکیل شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.