| کد خبر: 233698 |

◄ ضربه به سر؛ علت ۵۰ درصد تلفات موتورسیکلت

مدیر کل امور معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی گفت: ۲۰ درصد از تلفات جاده‌ای مربوط به حوادث ترافیکی موتورسیکلت و ۵۰ درصد تلفات آن به علت ضربه به سر است.

تین نیوز

مدیر کل امور معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی گفت: ۲۰ درصد از تلفات جاده‌ای مربوط به حوادث ترافیکی موتورسیکلت و ۵۰ درصد تلفات آن به علت ضربه به سر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، فرزانه مهدی زاده افزود: ۵۰ درصد از این افراد به علت ضربه به سر فوت کرده اند که نشان دهنده رعایت نکردن قوانین و استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.

مهدی زاده افزود: ۶۰ درصد از این آمار افرادی هستند که در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارند و این نشان می‌دهد که جوانان و نوجوانان آمار بیشتری در این تصادفات دارند. حدود ۵۰ درصد تلفات هم مربوط به جاده‌های بین شهری است که امیدواریم با رعایت قوانین از این آمار‌ها کاسته شود.

مهدی زاده افزود: آمار تلفات تصادفات مربوط به موتورسیکلت و ضربه به سر موتورسوار رقم بسیار بالایی است و از هر دو نفر موتورسوار که به علت رعایت نکردن قوانین فوت می‌کنند یک نفر به علت ضربه به سر جان می‌دهد.

وی گفت: دیدن اجسادی که به خاطر رعایت نکردن ایمنی در رانندگی موتورسیکلت به سازمان ارجاع می‌شوند، بسیار ناراحت کننده است به ویژه درباره کسانی که در سنین پایین‌تر قرار دارند.

مدیرکل امور معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی افزود: مادامی که استفاده معقولی از این وسیله نقلیه شود و قوانین به صورت همه جانبه رعایت شوند چه برای حمل بار و چه برای نوع رانندگی؛ آمار تلفات هم کاهش خواهد یافت.

وی گفت: در کوتاه مدت قوانین می‌تواند کمک کننده باشد، اما فرهنگ سازی کار بسیار درستی است، ولی نتیجه آن در دراز مدت مشخص خواهد شد و همه بدانند که اتفاق همیشه برای همسایه نیست، به سلامت خود فکر کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.