| کد خبر: 257607 |

اجرای طرح مطالعاتی شناسایی مناطق حادثه خیز در جاده چالوس مصوب شد

معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج از تصویب اجرای طرح مطالعاتی شناسایی مناطق حادثه خیز در محور کرج - چالوس خبر داد.

تین نیوز

کاوه حداد پور، معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به تصویب اجرای طرح مطالعاتی شناسایی مناطق حادثه خیز در محور کرج - چالوس، گفت: اعتبار مناسبی نیز برای شناسایی و بازسازی و احیا، کانون های بحران خیز در این محور پیش بینی شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حدادپور با اعلام این خبر افزود: محور منتهی به جاده کرج - چالوس یا جاده کندوان ، به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرترددترین محورهای ملی، به دلیل موقعیت خاص اقلیمی و کوهستانی در تمامی فصول مستعد وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی است.

حدادپور گفت: عملیات ساخت تونل ها در محور کرج - کندوان از سال ۱۳۱۴ از دل کوه ها و تا ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا آغاز شده و ترددهای میلیونی از این جاده برای کاهش زمان سفر بر اهمیت این محور ملی افزوده است.

حدادپور با اشاره به اینکه محور کرج - چالوس به دلیل پیچ و خم های جاده ای، محوری  پر حادثه ای به شمار می رود افزود: این شاخصه ها ضرورت انجام مطالعات برای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در این جاده را ضروری ساخته بود.

وی افزود: به دنبال وقوع سیل اخیر که در طول۵۰ سال گذشته بی سابقه بود، به قید فوریت به دستوراستاندار محترم اجرای طرح مطالعاتی و پژوهشی جهت شناسایی نقاط حادثه خیز در حوزه آبخیزداری و مسیل ها این جاده در اولویت فرمانداری کرج و ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفت و تامین اعتبار مناسبی نیز برای آن از محل اعتبارات پژوهشی استان مدنظر است.

حدادپور گفت: بهسازی و ایجاد دیواره ها، لق گیری در ارتفاعات کوهستانی، نصب گالری، پبش بینی فنس های محافظ و... بخشی از اولویت های پیش بینی شده در این طرح مطالعاتی بوده است که در جهت رفع این نقاط حادثه خیز و کاهش خطرات در محور کرج - چالوس باید اجرایی شود.

وی بیان کرد: حفظ جان شهروندان و هموطنان از سراسر ایران اسلامی که وارد این جاده می شوند و تردد می کنند برای اولویت ما است.

سرپرست فرمانداری کرج تصریح کرد: رویکرد و نگاه ملی در جهت ارتقای ایمنی جاده چالوس باید بیشتر از گذشته تقویت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.