| کد خبر: 262636 |

خط ریلی پایانه مرز رازی فعال می‌ شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، ریل پایانه رازی غیرفعال است که با دستور استاندار آذربایجان غربی، به زودی از ظرفیت این خط آهن استفاده می شود.

تین نیوز

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، ریل پایانه رازی غیرفعال است که با دستور استاندار آذربایجان غربی، به زودی از ظرفیت این خط آهن استفاده می شود.

 

به گزارش  تین نیوز به نقل از مهر، رضا ابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه فرماندار خوی اظهار کرد: با هدف راه اندازی منطقه مشترک اقتصادی در مرز ایران و ترکیه ریل پایانه مرز رازی که غیرفعال است بزودی فعال می شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت قابل توجه بیش از ۹۰۰ کیلومتری مرز در این استان با سه کشور گفت: در این بین، ۵۵۰ کیلومتر مرز با ترکیه داریم که تاکنون از ظرفیت این مرز استفاده لازم صورت نگرفته ولی در دولت سیزدهم برای بهبود این وضعیت برنامه ریزی شده است.

ابراهیمی افزود: ایجاد مرز جدید ترانزیتی در مرز رازی یکی از مسائل اصلی در شهرستان خوی بود که در سفر اخیر استاندار آذربایجان غربی به ترکیه، ازجمله توافقات و تفاهمات این سفر درج شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ایجاد و فعال کردن پایانه های موجود در مرز با ترکیه در دستور کار جدی دولت سیزدهم و استاندار آذربایجان غربی قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ریل پایانه رازی غیرفعال است که با دستور استاندار آذربایجان غربی، به زودی از ظرفیت این خط آهن استفاده می شود تا زمینه راه اندازی منطقه اقتصادی مشترک در خوی را فراهم کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، خوی را دارای سابقه فرهنگی و مذهبی بالا و جایگاه ویژه در کشور دانست و اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به آذربایجان غربی و این شهرستان دارد و در تلاش است تا این منطقه در حوزه های مختلف به شاخص های مطلوب برسد.

توجه به موضوع جهاد تبیین را یکی از اولویت های امروز کشور و آذربایجان غربی است

ابراهیمی با اشاره به تلاش های دولت و استاندار آذربایجان غربی به ویژه در راستای بازسازی مناطق زلزله زده خوی گفت: در زلزله اخیر شاهد بودیم که در چند ساعت بعد از زلزله، تیم مدیریتی استان با ۴۰ نفر در خوی مستقر شدند که این امر، نگاه مردمی و جهادی دولت سیزدهم را نشان می دهد.

وی با اشاره به حضور مستمر و میدانی رئیس جمهور در نقاط مختلف کشور، افزود: نگاه دولت آیت الله رئیسی به پتانسیل های داخل کشور و مردم است و تکیه بر مردم، مشکلات کشور را یکی از پس دیگری حل می کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از گره زدن مشکلات کشور در هشت سال گذشته به توافق بی اساس گفت و اظهار کرد: امروز در دیپلماسی بین المللی تحولات قابل توجهی اتفاق می افتد که بر اساس تفکر جهادی در مدیران ارشد کشور است زیرا نگاه به داخل دارند.

ابراهیمی، توجه به موضوع جهاد تبیین را یکی از اولویت های امروز کشور و آذربایجان غربی دانست و ادامه داد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، خدمات نظام و دولت باید به مردم و دنیا مخابره شود ولی در برخی موارد در بیان خدمات کم فروشی می کنیم و از طرف دیگر دشمن سیاه نمایی بسیاری انجام می دهد.

این آئین که امام جمعه خوی و مسئولان شهرستانی نیز حضور داشتند، کریم علی نژاد به عنوان فرماندار جدید شهرستان خوی معرفی و از خدمات ذبیح الله کاظمی قدردانی شد.

آذربایجان غربی تنها استان هم مرز کشور به ترکیه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.