| کد خبر: 59404 |

جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌غربی

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: سه ماه نخست امسال تعداد یک‌میلیون و ۷۷۲ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان‌غربی جابه‌جا شده است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس عبدالحسین علی‌ اکبری ضمن اعلام این خبر درباره تناژ حمل شده و تعداد سفر انجام یافته سیمان نیز در استان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال تناژ حمل شده سیمان در استان یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۶۴۳ تن با ۸۳ هزار و ۳۸۳ مورد سفر انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه تعداد کل ناوگان باری در استان ۱۸ هزار و ۶۹۲ دستگاه بوده، اضافه کرد: متوسط عمر ناوگان باری در استان ۱۸/۰۱ سال و متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۱۷/۵۸ سال بوده که متوسط عمر ناوگان باری در استان بالاتر از میانگین کشوری است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ های آذربایجان غربی تعداد راننده باری در استان را ۲۳ هزار و ۹۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه تعداد یک‌ میلیون و ۷۷۲ هزار مسافر در قالب ۱۹۰ هزار سفر جابه‌ جا شده است.
 
این مسئول اضافه کرد: از این میزان جابه‌ جایی‌ ها ۱۴۱ هزار سفر با یک‌ میلیون و ۱۷۴ هزار مسافر درون استانی و ۴۹ هزار سفر با ۵۹۷ هزار مسافر برون استانی است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ های آذربایجان‌ غربی تأکید کرد: تعداد سفر در استان در سه ماه نخست سال ۹۳ حدود ۱۴۴ هزار مورد بوده که این میزان در سه ماه نخست سال ۹۴ به ۱۹۰ هزار سفر رسیده و از افزایش ۳۲ درصدی برخوردار بوده است.
 
وی ادامه داد: تعداد مسافر جابه‌ جا شده در سه ماه نخست سال گذشته یک‌ هزار و ۵۱۹ نفر بوده که در سه ماه نخست امسال به یک‌ هزار و ۷۷۲ نفر رسیده و از افزایش ۱۷ درصدی برخوردار است.
 
علی‌ اکبری در بخش دیگری از سخنان خود درباره آمار شرکت‌ ها، شعبات و مؤسسات مسافر بری استان  گفت: تعداد شرکت‌ ها، شعبات و مؤسسات مسافربری استان در مجموع ۱۰۵ مورد بوده که شامل ۶۴ شرکت، ۳۳ موسسه و ۱۱ شعبه است.
 
وی همچنین درباره آمار ناوگان مسافری و رانندگان بخش مسافری بر اساس کارت هوشمند در آذربایجان‌ غربی، اعلام کرد: تعداد کل ناوگان استان چهار هزار و ۲۶۳ دستگاه شامل ۶۵۴ اتوبوس، یک‌ هزار و ۹۲۸ مینی‌ بوس و یک‌ هزار و ۶۸۱ خودروی سواری است.
 
علی‌ اکبری تعداد رانندگان بخش مسافر را پنج هزار و ۳۲۰ نفر بیان کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد ناوگان اتوبوس مسافربری برون شهری استان را اتوبوس‌ های ویژه و VIP تشکیل می‌ دهند که در افزایش رغبت عمومی به استفاده از این وسایل نقلیه و ارتقای کیفی خدمات تاثیر بسزایی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.