| کد خبر: 58179 |

رفع ۳۴ نقطه حادثه‌خیز و بهسازی ۳۰ دستگاه پل در جنوب کرمان

تین نیوز | مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در یک سال گذشته روکش آسفالت حدود ۱۴۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و همچنین آسفالت ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی در جنوب استان کرمان انجام شده است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد ساردویی ضمن اعلام این خبر اعلام کرد: شانه‌سازی ۱۸۷ کیلومتر و نصب گاردریل برای ۲۴ کیلومتر از محورهای جنوب کرمان از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در یک سال گذشته به شمار می‌رود. همچنین در یک سال گذشته بهسازی ۳۰ دستگاه پل در محورهای این منطقه و روکش آسفالت نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی انجام شده است. 
 
مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در ادامه از نصب هفت هزار تابلوی ایمنی، اجرای پنج پروژه روشنایی و رفع ۳۴ نقطه حادثه خیز نیز در این مدت در منطقه خبر داد و گفت: علاوه بر این ۳۴ مورد، رفع نقطه حادثه‌ خیز سربیژن با احداث یک دستگاه پل روگذر با دو دهنه ۴۳ متری هم اکنون در دست اجرا است که تاکنون مراحل ساخت آن با تأمین اعتباری یکهزار و ۶۰۰ میلیون تومانی از سوی سازمان راهداری انجام شده و برای تکمیل نیز نیاز به دو میلیارد تومان دیگر دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش از تعریض و روکش آسفالت محور بهادرآباد – اسلام آباد به طول ۲۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: بهسازی محور اسلام آباد – ایرانشهر به طول ۲۰ کیلومتر، احداث باند دوم قطعه اول محور اسلام آباد – بهادر آباد به طول ۲۳ کیلومتر و تعریض و بهسازی محور جیرفت – فاریاب به طول ۱۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌های در حال اجرای اداره کل در حال حاضر محسوب می‌شوند.
 
این مقام مسئول در این خصوص اضافه کرد: هم اکنون ۱۴۸ کیلومتر از راه‌های روستایی جنوب کرمان آسفالت شده، ۱۱۳ کیلومتر آن بهسازی شده و ۱۷۰ کیلومتر دیگر آماده اجرای عملیات روکش است ولی ۹۰۶ کیلومتر از راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار جنوب کرمان همچنان از راه روستایی مناسب برخوردار نیستند.
 
مدیر کل اداره راه و شهرسازی جنوب کرمان همچنین به بازسازی تونل بهمن جیرفت واقع در محور جیرفت - کرمان در این منطقه اشاره کرد و گفت: این تونل که به دلیل حادثه آتش سوزی ناشی از برخورد دو دستگاه اتوبوس در اوایل سال ۹۳ در این محور به شدت تخریب شده بود با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیون تومان از سوی سازمان راهداری به وسیله اداره راه و شهرسازی انجام گرفت.
 
ساردویی در پایان بازسازی روشنایی تونل اسفند جیرفت و ورودی شهرهای جیرفت، کهنوج و اسلام آباد را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و همچنین تعریض باند قدیم جیرفت – کهنوج – رودان به طول ۴۵ کیلومتر را به عنوان دیگر اقدامات انجام شده از سوی اداره راه و شهرسازی در یک سال گذشته اعلام کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.