| کد خبر: 41328 |

سهولت حمل و نقل در تمامی مبادی مرزی کشور در دستور کار قرار دارد

تین نیوز | سهولت حمل و نقل در تمامی مبادی مرزی كشور در دستور كار قرار دارد وزیر راه و شهرسازی اظهار كرد: سهولت تجارت و حمل و نقل در تمامی مبادی مرزی كشور از راه‌های مختلف همچون بهسازی محورهای منتهی به مرزها در دستور كار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی امروز پس از افتتاح پایانه مسافری پرویزخان در جلسه شورای اداری شهرستان قصرشیرین، با بیان اینكه نباید مانع ارتباط دوجانبه و چند جانبه ساكنان دو سوی مرزها شویم، بیان كرد: پایانه‌های مرزی برای سهولت تجارت و حمل و نقل در مبادی مرزی توسعه می‌یابند تا شرایط برای تردد مسافر و حمل و نقل كالا فراهم شده و به مناطق آزاد تبدیل شوند.
وی اظهار داشت: مرزها به عنوان نماد حاكمیت و ایجاد امنیت دارای ساكنانی در دو سوی خود هستند كه پیوندهای فرهنگی مستحكمی دارند.

آخوندی با بیان اینكه تمامی پایانه‌های مرزی توسعه می‌یابند و آزاد می‌شوند، بیان كرد: با توسعه این مبادی شرایط تردد مسافر و حمل و نقل كالا برای كالاهای صادراتی و وارداتی یا كالاهایی كه از طریق ایران ترانزیت می‌شوند تسهیل می‌یابد.

وی با اشاره به اینكه باید برای توسعه تجارت و حمل و نقل در تمام مرزها و ساخت و بهسازی راه‌ها اقدام شود، گفت: رونق تجاری مناطق مرزی كشور منجر به تامین امنیت این مناطق هم می‌شود.
وی با تاكید بر اینكه باید از مفهوم بازارچه مرزی به پایانه‌های لجستیك برسیم، اظهار كرد: باید در پایانه‌های مرزی همچون بنادر دریایی امكانات لجستیك تعبیه و نصب شود؛ مانند سیستم‌های بسته‌بندی، بونكرهای مختلف، سیستم تهویه، امكان نگهداری مواد مایع و خشك و... . باید در این زمینه مطالعات لازم صورت بگیرد و فضای ورود بخش خصوصی برای كار اجرایی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی از ركورد سرمایه‌‌های بسیاری در مرز استان كرمانشاه و عراق به دلیل ناامنی حاصل از وجود تكفیری‌ها در عراق اشاره كرد و گفت: آمادگی رفع موانع تردد و تامین امنیت منطقه با همكاری مسئولان عراق را داریم و پس از تامین امنیت، می‌توان مرز خسروی را هم فعال كرد. آخوندی از عبور روزانه دو هزار كامیون و هزار مسافر از پایانه دو منظوره پرویزخان خبر داد و افزود: یك پایانه تجاری دیگر هم در همین منطقه حال ساخت است كه تاكنون 30 درصد پیشرفت داشته است.

آخوندی عنوان كرد: تا سال آینده تنها 25 كیلومتر از مسیر بزرگراه كربلا باقی می‌ماند كه آن هم به مناقصه گذاشته خواهد شد. درباره قطعه اول راه آهن غرب كشور هم مقداری كسری ریل داریم كه خرید و تامین آن در دست اقدام است و امسال 2500 كیلومتر راه‌ روستایی بهسازی یا احداث شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.