| کد خبر: 40696 |

◄اخبار جاده ای در هفته گذشته / از برخورد پلیس‌راه با مدیران فنی متخلف تعاونی‌ها تا اتصال ایران به ترکیه با آزادراه

تین نیوز | برخورد پلیس راه با مدیران فنی متخلف شرکت های اتوبوسرانی، انتخابات اعضای هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، اتصال ایران به ترکیه از طریق شبکه آزادراهی، پرداخت ۷۰ درصد قیمت خودروهای عمومی در قالب تسهیلات نوسازی، نیاز آزادراه تهران شمال به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه، رونمایی از كتاب و فیلم 5000 سال مهندسی ایرانی اهم اخبار جاده ای کشور در هفته گذشته را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با توجه به نزدیکی به روزهای پایانی سال و شروع سفرهای نوروزی، مساله ایمنی راه از هر لحاظ در اولویت قرار می گیرد به طوری که تمامی نهاد های دست اندرکار حوزه حمل و نقل جاده ای با سرعت تمام و برای پیشبرد طرح های خود نهادهای دیگر را چه اجباری و چه مشارکتی به سمت خود دعوت می کنند.

برخورد پلیس راه با مدیران فنی متخلف شرکت های اتوبوسرانی
معاون حمل و نقل پلیس راه تاکید کرد: مدیر فنی تعاونی های مسافربری باید در صدور صورت وضعیت دقت كنند و اگر خودرویی با داشتن صورت وضعیت تعاونی وارد جاده شود و به علت نقص فنی دچار سانحه شود، مدیر فنی متخلف به كمیسیون ماده ١٢معرفی و با او برخورد می شود.

سرهنگ ابراهیم وهاب زاده گفت: كنترل ناوگان عمومی مسافر در جاده های كشور اجرا می شود و ماموران پلیس راه علاوه بر كنترل دفترچه رانندگان،اتوبوس را از نظر معاینه فنی و وضعیت ایمنی بررسی می كنند.

اعضای هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها انتخاب شدند
طی جلسه مجمع عمومی و فوق العاده جمعیت طرفداران ایمنی راه که روز سه شنبه هفتم بهمن ماه برگزار شد،  13 نفر برای حضور در هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها اعلام کاندیداتوری کردند که از این میان، 9 نفر به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب شدند.

در نهایت بعد از رای گیری،محمد بخارایی، شهرام آدم نژاد، ناصر رزاق منش، علی آزاد ، بهروز گلپاگن ، بهروز غروی، علیرضا اسماعیلی، صادق افشار، حسن مومنی به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

پرداخت ۷۰ درصد قیمت خودروهای عمومی در قالب تسهیلات نوسازی
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به برنامه وزارتخانه‌های راه و نفت برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل، گفت:‌در نظر داریم ۷۰ درصد از ارزش هر دستگاه از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنیم.

کشاورزیان با بیان این‌که قرار است بخشی از این صرفه‌جویی به عنوان یارانه سود تسهیلات نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی پرداخت شود، یادآور شد: با ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی هماهنگی لازم را داریم.

نیاز آزادراه تهران شمال به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه
مهرداد بائوج لاهوتی  افزود: جلساتی از سوی مجلس با بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولیان ساخت این آزادراه برگزار شده است و به نظر می‌رسد با تبدیل برخی از نقاط این طرح به بزرگراه به جای آزادراه و همچنین تعیین تکلیف نقاط دیگر واقع در طرح‏‌، تا حدی مشکلات این آزادراه برطرف شده است.

وی ادامه داد:‌ تکمیل این آزادراه به 10هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید هرکدام از طرفین 50 درصد از  این مبلغ را فراهم کنند که برای تامین آن ابراز آمادگی کرده‌اند.

رونمایی از كتاب و فیلم 5000 سال مهندسی ایرانی
همزمان با بزرگداشت هشتادمین سالگرد تاسیس دانشكده فنی دانشگاه تهران با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی از كتاب و فیلم 5000 سال مهندسی ایرانی رونمایی شد.

فرزین رضائیان نویسنده كتاب و كارگردان فیلم پنج هزار سال مهندسی ایرانی نیز در این مراسم گفت: این كتاب شامل شش فصل با موضوعات، مهندسی یك امپراتوری، آب كه بخش عمده آن مربوط به قنات است، باد كه به بادگیرها و آسیاب‌های بادی می‌پردازد، خاك و طراحی دو شهر «اردشیر خوره» و «اصفهان» عصر صفوی آتش، دانش و دانشگاه در ایران كه با دانشگاه جندی شاپور شروع می‌شود و به مدرسه دارالفنون می‌رسد، است و مقدمه این كتاب را وزیر راه و شهرسازی كه عضو شورای كانون مهندسان فارغ التحصیل دانشكده فنی دانشگاه تهران نوشته  است.

اتصال ایران به ترکیه از طریق شبکه آزادراهی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار گرفتن آزادراه حرم تا حرم، حدفاصل مشهد تا گرمسار در کریدور بین المللی شرق-غرب یا همان جاده باستانی ابریشم، شبکه آزادراهی داخل کشور را از طریق مرند-بازرگان به ترکیه و راه‌های بین المللی متصل می‌کند.

وی ادامه داد: این آزادراه از نظر حمل‌و‌نقل بین‌المللی حایز اهمیت است و انتقال کالاهای ترانزیتی از چین و آسیای میانه در شرق و شمال شرقی از طریق قلمرو ایران به حوزه های قفقاز، آسیای غربی، حوزه دریای مدیترانه و بالعکس از مزایای ویژه این طرح در حوزه بین‌الملل به حساب می آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.