| کد خبر: 28031 |

مجمع عمومی شرکت واحد تشکیل شد / ۲ درصد مجموع عوارض سالانه به مترو تعلق گرفت

تین نیوز | مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با موضوع بررسی و تعیین بازرس قانونی این شرکت تشکیل شد که در نهایت مرتضی لطفی بازرس قانونی شرکت مجددا به عنوان بازرس انتخاب شد.
 
علیرضا دبیر در ابتدای این جلسه بعد از قراءت گزارش حسابرس شرکت واحد اظهار داشت:‌شرکت واحد تنها شرکتی است در شهرداری تهران که اعضای شورای شهر؛ عضو مجمع آن هستند و باید برای انتخاب بازرس تصمیم گیری کنند.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حسابرس شرکت واحد کلین داده است؛ بعضی از مشکلات این شرکت را مطرح کرد.
 
در ادامه هادی ساعی با اشاره به عدم حضور مدیرعامل شرکت واحد و رئیس هیات مدیره گفت: اعضای کمیسیون حمل و نقل  در جریان این گزارش نیستند و به نظر می‌رسد انتخاب بازرس و حسابرس بدون حضور مدیرعامل شرکت واحد و رئیس هیات مدیره صحیح نیست.
 
دوستی نیز با اشاره به اینکه گزارش حسابرسی به صورت کلیشه ای تنظیم شده است؛ خاطرنشان کرد:‌ در این گزارش باید بدهی ها؛ موجودی ها و تأکید بر موارد خاص منعکس باشد در حالی که این موارد وجود ندارد.
 
وی اضافه کرد: این گزارش یعنی اتوبوسرانی ما مدینه فاضله است؟ من از شما و اعضای شورا خواهش می‌کنم این گزارش را به کمیسیون عمران بدهید تا در کمیته حمل و نقل هم بررسی شود. ما باید از حسابرس در خصوص این گزارش سؤال کنیم.
 
تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه عمل‌کرد صفر و یکی صحیح نیست یادآور شد: ما یک روز صددرصد حساب‌های شرکت واحد در شورا را به عنوان مجمع بررسی می کردیم اما امروز این اختیار را به صفر رسانده ایم و کل اختیار مجمع را به شهرداری داده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه اتوبوسرانی یکی از ارکان مدیریت شهری است و با زندگی مردم سر و کار دارد؛ تأکید کرد: ما می‌خواستیم اتوبوسرانی خصوصی سازی شود آیا این اتفاق افتاده است؟ این سؤالات باید در مجمع شرکت واحد پاسخ داده شود. شهرداری باید گزارش جلسه مجمع را اعلام کند. ما باید بدانیم ۴۰ درصد کاهش درآمد چه دلیلی دارد‌؟ آیا کمک‌های دولت نمی رسد؟‌این سؤالات باید پاسخ داده شود.
 
شجاع پوریان نیز با اشاره به دقیق و حیاتی بودن موضوعات مربوط به شرکت واحد بیان داشت:‌شش ماه از زمان برگزاری انتخابات گذشته است و دوستان در یک خلاء قانونی هستند پیشنهاد می‌کنم در طول چند ماه باقی‌مانده تا پایان سال بازرس و حسابرس را تمدید کنیم تا برای سال جدید با اطلاعات کافی تصمیم گیری کنیم.
 
مرتضی لطفی  بازرس قانونی شرکت واحد اتوبوس رانی پاسخ داد: وظیفه مجمع عمومی فوق‌العاده رسیدگی به حساب‌ها نیست. شورای دوم تشخیص داده که اختیارات مجمع را واگذار کند اما این به معنی این نیست که اختیارات شورا لغو می شود. من صورت‌های مالی و هم گزارش حسابرس و بازرس را هر ساله به رئیس شورا تقدیم کرده ام.و به طور یقین تاکنون مجمع شرکت واحد برای سود و زیان در شورا تشکیل نمی شده است.
 
وی افزود: از باب تکلیف که وقت می‌گذرد و ما نمی‌توانیم صورت جلسه مجمع رادر سازمان ثبت شرکت ها ثبت کنیم و به پایان سال مالی نزدیک می‌شویم از دوستان درخواست داریم برای جلوگیری از ایجاد خلل در کار شرکت واحد بازرس و حسابرس را تعیین کنند. الان شرکت واحد مشمول ماده ۱۴۱ است.
 
لطفی در ادامه تاکید کرد:من به عنوان بازرس قانونی شرکت آمادگی دارم تا در زمان دیگری در خصوص مسائل مالی و سرمایه گذاری شرکت پاسخگو باشم .
 
چمران در ادامه با اشاره به اینکه این دو موضوع را باید از هم تفکیک کنیم؛ تصریح کرد:  در این جلسه وظیفه ما تصویب مسائل مالی شرکت واحد نیست و در جلسه ای جداگانه  اطلاعات لازم درباره شرکت واحد را بررسی می کنیم. الان باید موضوع تشکیلات قانونی را رسیدگی کنیم که باید در تیرماه انجام می دادیم.
 
چمران یاد آور شد:دستور جلسه امروز این مجمع انتخاب بازرس است و برای   جلسات بعدی می توانیم گزارشات بازرس مجمع را به کمیسیون های تخصصی شورا ارائه کنیم و سپس در جلسه رسمی شورا مشکلات و مسائل مالی شرکت واحد اتوبوسرانی را بررسی کنیم.
 
سعید اقدامیان مدیر کل امور مجامع و شوراهای سازمان های شهرداری نیز توضیح داد: با توجه به اساس نامه شرکت واحد این جلسه برای تعیین بازرس و حسابرس است. شرکت واحد باید از قوانین تجارت پیروی کند.برای تبعیت از قانون تجارت باید بازرس قانونی در روزنامه رسمی کشور ثبت شود. جلسه امروز برای تعیین بازرس است.
 
وی افزود: شرکت واحد دارای مشکلات مهمی است که افتخار می‌دهید اگر جلسه‌ای را به این موضوع اختصاص دهید تا به این مشکلات رسیدگی شود.
 
وی ادامه داد:درخواست ما این است که برای اینکه از قانون جا نمانیم امروز بازرس و علی البدل آن را تعیین کنید. ما این بازرس را باید برای یک سال آینده انتخاب کنیم.
 
براساس این گزارش پس از آن هیات رییسه مجمع با پیشنهاد اعضا تشکیل شدند و مهندس چمران به عنوان رئیس مجمع عمومی؛ قناعتی به عنوان منشی و سرخو و شجاع پوریان به عنوان ناظر انتخاب شدند و با پیشنهاد رئیس مجمع مرتضی لطفی مجدداً به عنوان بازرس و دکتر قاسمی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
 
احمد دنیامالی در پایان این جلسه تذکر داد: هرگز هیچ  مجمعی بدون تصویب صورت‌های مالی اقدام به انتخاب بازرس نمی‌کنند و این کار صحیح نبود.
 
2 درصد مجموع عوارض سالانه به مترو تعلق گرفت
 
 
 
بررسی لایحه" اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض توسعه حمل و نقل ریلی در شهر تهران" آخرین موضوع امروز جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.
 
 
 
علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این لایحه گفت: براساس این مصوبه به میزان 2 درصد از مجموع عوارض مربوط به پروانه ساختمانی اخذ و به موضوع حمل و نقل ریلی شهری تهران اختصاص می یابد.
 
وی تصریح کرد: این 2 درصد علاوه بر عوارض و برای یک بار تعیین شده است، و به صورت ماهانه به حساب مترو تهران واریز می شود و گزارش آن هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه این مبلغ اختصاص یافته تلقی می شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم مترو را در سه سال آینده توسعه یافته ببینیم؛ نیازمند اختصاص چنین کمکی به آن هستیم ضمن اینکه این مبلغ که به صورت نقد خواهد بود جدای از بودجه سالانه برای مترو در نظر گرفته خواهد شد.
 
وی تصریح کرد:با تصویب این لایحه پیش بینی می شود سالانه حدود 360 میلیارد تومان به مترو تهران تزریق شود.
 
احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر اهمیت اختصاص این بودجه برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری تاکید کرد و طی پیشنهادی خواستار تعیین ردیف بودجه برای این موضوع شد؛ که بر همین اساس مقرر شد که ردیف بودجه ای برای آن تعریف شود.
 
گفتنی است بر اساس تبصره سوم این مصوبه؛ عوارض تعیین شده به ساختمانهایی که عوارض مازاد آنها در سال 94 مشخص می شود نیز تعلق می گیرد.
 
 از تاکید بر رعایت ادب همکاری تا انعکاس فعالیت های جهادی مترو
 
اعضای شورا در جریان برگزاری جلسه یکصد و هفتم تذکراتی را بیان کردند که بر حول محور حفظ حرمت اعضا از سوی یکدیگر بود.
 
نایب رییس کمیسون عمران با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از کارگاه خط 7 مترو تهران گفت: انصافا فعالیت های مترو قابل تقدیر است. امروز به همت دولت و شهرداری 200 کیلومتر مترو در داخل و اطراف تهران در حال اجرا است که این از افتخارات نظام به شمار می آید.
 
دوستی ادامه داد: مترو از المان های مهم شهری و از پروژه های سنگین است و وجود 180 کیلومتر مترو در کشور که 150 کیلومتر ان در تهران قرار دارد را باید قدر دانست و از دولت، شهرداری و مردم که اراضی خود را در اختیار مترو نهادند تشکر کرد.
 
وی افزود: من البته یک گله هم دارم و ان این است که چرا چنین حجم فعالیت هایی به مردم انعکاس داده نمی شود. ما در حال حاضر نزدیک به 100 کارگاه داریم که افراد زیادی در آن فعالیت می کنند ، آقایان در هیچ کجای دنیا 200 کیلومتر مترو همزمان در حال اجرا نیست و این افتخار باید منعکس شود.
 
حبیب کاشانی: ادبیات اعضا باید در جهت وحدت باشد نه تفرقه
 
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این جلسه با اشاره به سنت حسنه نام گذاری ایام دهه اول محرم به نام شهدای کربلا گفت: اتفاقی که در جلسه قبل افتاد خیلی بد بود.
 
کاشانی ادامه داد: آقای مختاباد سوالی پرسید و این حق هر عضوی است که سوالی را بپرسد اما نه به صورت مجهول و نه با بد اخلاقی.
 
وی افزود: اعضای شورا باید ادبیاتی را به کار برند که باعث اتحاد آنان شود نه تفرقه افکنی . متاسفانه ما  نسبت به هم هم پوشانی نمی کنیم بلکه همدیگر را مخدوش هم می کنیم.
 
رییس کمیته فرهنگی گفت: لازم می دانم در رابطه با اقدام خوبی که در شورا صورت گرفت مبنی بر ارائه گزارش شهردار پیرامون میدان میوه و تره بار فرمانیه که پاسخی بود بر شایعات و نیز توضیحات وی در خصوص اراضی حسن آباد تشکر کنم ،توضیحات شهردار متین و مستدل بود و من امیدوارم این سنت حسنه در شورا ادامه یابد.
 
مجتبی شاکری ادامه داد:روز عاشورا مصادف با 13 آبان است و تسخیر لانه جاسوسی است که امام (ره) آن را بزرگتر از انقلاب اول نامیدند اما ما نباید تکرار وقایع تاریخی تهران را فراموش کنیم.
 
وی افزود: در عاشورای سال 88 فتنه ای بزرگ رقم خورد که بسیاری از فرصت ها را تبدیل به تهدید کرد.
 
شاکری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان بیش از 250 بار از واژه فتنه استفاده کردند بنابراین نباید این موضوع فراموش شود.
 
وی گفت: من از همین جا ابراز انزجار خود را نسبت به 7 دی ماه اعلام می کنم و تقبیح می کنم هر فردی را که در این فتنه دست داشت و تقدیر می کنم از کسانی که باز گشتند و خود را بری جستند.
 
احمد مسجد جامعی: روحیه انسجام و وحدت در شورا از همه موضوعات مهمتر است
 
عضو شورای شهر تهران گفت: روحیه انسجام و وحدت در شورا از همه موارد مهمتر است چرا که همه ما در شورا برابر هسیتیم ، و در دیدار اعضا با مقام معظم رهبری ایشان نیز بر این امر تاکید داشتند .
 
احمد مسجد جامعی افزود: ما می توانیم الگوی رفتاری با گرایش های مختلف را در جامعه ارائه دهیم به شرط آنکه ادب همکاری را حفظ کنیم.
 
وی با اشاره به اتفاقات جلسه گذشته ادامه داد: اینکه فردی سوالی بپرسد و ما در پاسخ در سوابق وی جستجو کنیم پسندیده نیست.
 
مسجد جامعی تصریح کرد: تنها وجه قانونی نظارت ما بر شهرداری همین طرح سوال است چرا که رابطه شورا و شهرداری مانند مجلس و دولت نیست که دارای ذی حساب و دیوان محاسبات باشند بنابراین تنها ابزار ما همین تذکر و سوال است. حال در چنین شرایطی بیاییم و در پاسخ بگوییم که سوابق فرد چه بوده دور از ادب همکاری است.
 
وی ادامه داد: شورا می تواند الگوی رفتار اجتماعی با گرایش های مختلف را به جامعه ارائه دهد و این در حالی است که رفتار های خشن و تند به صلاح جامعه نیست.
 
مسجد جامعی در ادامه رعایت سنت نام گذاری در تهران اشاره کرد و گفت: در تهران برخی نام گذاری ها ریشه در سنت های مذهبی ما دارد و یاد آور اتفاقات تاریخ اسلام می باشد که بهتر است این موارد حفظ شود.
 
وی با اشاره به وجود کوچه لب تشنه گفت: در خیابان فرهنگ مسجدی به نام مسجد قندی وجود دارد که نام یکی از تاجران قند بوده که در دوران مشروطیت فلکش کرده بودند. هیات های عزاداری از این مسجد حرکت کرده و در کوچه ای در کنار یک قنات دوره هم گرد می آمدند.
 
مسجد جامعی اضافه کرد:  در تهران رسم بود که روز عاشورا کسی آب ننوشد تا بعد از ظهر عاشورا که آب بر خیمه ها ازاد می شد از این رو این کوچه را لب تشنه نام گذاری کرده بودند که یاد آور لب تشنگی امام حسین باشد.
 
وی تصریح کرد: اینگونه نام ها  نباید عوض شود چرا که یاد آور حوادث بزرگ اسلام است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.