| کد خبر: 27992 |

نظرها و خبرها◄عدم حضور ایران در معادلات منطقه‌ای؛ عامل بروز مشکلات ترانزیتی اخیر

تین نیوز | بیش از دو ماه از آغاز بحران ترانزیتی ایران و ترکیه می‌گذرد. خبرهایی که در این خصوص منتشر می‌شود نیز حاکی از آن است که در این مدت کشور ترکیه از موضع خود کوتاه نیامده و  این مسئولان کشور ما هستند که باید برای خروج ترانزیت کشور از این بحران چاره‌اندیشی کرده و با برنامه‌ریزی دقیق این تهدید را خنثی و آن را به فرصتی برای رشد و بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای کشور تبدیل نمایند.

1- ماجرای لج‌بازی ترک‌ها با ایران
تین نیوز | شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مسعود خوانساری رییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی تهران گفت: ترکیه به بهانه اینکه ایران مابه‌التفاوت قیمت سوخت را از کامیون‌های ترک می‌گرفت، عوارض 500 یورویی برای کامیون‌های ایرانی وضع کرد اما به دلیل بی‌ربط بودن حرف ترکیه، ایران هم عوارض 500 یورویی وضع کرد و اکنون ترک‌ها به مقابله، این عوارض را به هزار یورو افزایش داده‌اند... 
مطلب کامل

نظر | اجرای سیاست های اقتصادی توسط یك كشور لج بازی نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۰۵در مورد این مطلب:
اگر اجرای سیاست های اقتصادی توسط یك كشوری لج بازی است متاسفیم. ما هم باید در تثیبت موقعیت سیاسی و اقتصادی خود برنامه هایی داشته باشیم و از توان اقتصادی و سیاسی خود حداكثر استفاده را ببیریم. من كار تركیه را تایید نمی‌كنم ولی در عالم سیاست چنین كارهای بوده و خواهد بود و برنده آن است كه دارای برنامه بوده و خود را برای اجرای هر برنامه خلاف مصالح سیاسی و اقتصادی آماده كند.

2- سه پیشنهاد ایران برای توافق با ترک‌ها در مرز بازرگان
تین نیوز | يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...کاهش قیمت سوخت، برقراری شرایط صفر – صفر مرزی و پلمپ باک کامیون، سه پیشنهاد ایران به ترکیه برای توافق جدید در زمینه تردد کامیون‌ها از مرز بازرگان است.
جواد سمساریلر، رییس سراسری شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ضمن بیان این مطلب گفت: مرز بازرگان گلوگاه گذر کامیون‌های ایرانی برای رفتن به ترکیه و اروپا است و ترک‌ها با علم به این موضوع، عوارض را افزایش داده‌اند...
مطلب کامل

نظر | وقتی مسئولان در خوابند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۰۵در مورد این مطلب:
مديران ما به غير از ارایه پيشنهادات غير مقبول برای تركيه و كم كم پيروی از پيشنهادات تركيه راه گريزی ندارند. چون تصميم گيری در يك فضای سياسی جريان ندارد و كار سياسی و اقتصادی را برخی مديران لج بازی تلقی می‌كنند. كارهای اقتصادی خصوصا در كشورهایی با اقتصادی رقابتی، بازی پيچيده ای است كه هر كسی مهره های خود را خوب بچيند و بر روی آن انديشه ای از پيش داشته باشد، برنده خواهد بود.
مسئولين ما زمانيكه تركيه بر روی ترانزيت و حمل و نقل فكر می كرد در خواب بودند. پس آنها چندين شب از ما جلوتر هستند. 

3- توقف ۲۵۰ کامیون در مرز ایران به ترکیه/ بررسی مسیرهای جایگزین ترکیه برای ترانزیت/ ۱۶۰ پرونده قاچاق سوخت کامیون‌های ترک
تین نیوز | سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...محمدجواد عطرچیان مدیرکل ترانزیت‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از دعوت رسمی آخوندی از وزیر حمل و نقل ترکیه برای پیگیری عمل غیرقانونی ترکیه در افزایش تعرفه عبور کامیون‌ها و اتوبوس‌ها از مرز خبر داد و گفت: اگر مجبور به پلمب مخازن سوخت کامیون‌های ترک شویم، از کوچک‌ترین تخلف سوختی آنها در ایران نمی‌گذریم... 
مطلب کامل

نظر | عدم حضور ایران در معادلات اقتصادی كشورهای همسایه عامل بروز مشکلات ترانزیتی اخیر 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۰۱ در مورد این مطلب:
كدام مسیر را جایگزین تركیه می كنید؟ آیا مسیرهای منتهی به اروپا را بررسی نموده اید كه كدام مسیر اقتصادی و كوتاه است؟ مسیر گرجستان می تواند مسیر جایگزین باشد اما آن هم هزینه زیادی دارد. گرجستان نیز به خاطر ارتباطات تنگاتنگ با تركیه وارد همكاری با ایران نمی شود. پس مسیر جایگزین كدام مسیر است؟ هر آنچه روی می‌دهد ناشی از عدم حضور ایران در معادلات اقتصادی كشورهای همسایه است كه كم كم باعث جسارت كشورهای همسایه شده و ما را از گردونه تصمیمات منطقه ای دور می‌كند. یقین دارم كه با این تفكرات جاری در آن مدیریت و سازمان ما كوتاه خواهیم آمد و منافع ملی به خاطر تصمیمات اشتباه و تعجلی به نفع همسایگان به باد خواهد رفت.

4- موضع حق به جانب ترکیه برای دریافت عوارض تلافی جویانه
تین نیوز | سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...وزیر حمل و نقل، امور دریایی و ارتباطات ترکیه با دفاع از وضع عوارض سنگین برای کامیون‌های ایرانی که از مرز این کشور تردد می‌کنند، تاکید کرد هر دو طرف باید شرایط یکسانی داشته باشند.
پایگاه اینترنتی تودیز زمان ترکیه نوشت: لطفی الوان در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران تاکید کرد: ایران در این قضیه باید اصل برخورد متقابل که بر اساس آن شرایط یکسان برای کامیون‌هایی که از مرز ترکیه عبور می‌کنند باید برای کامیون‌هایی که از مرز ایران عبور می‌کنند اجرا شود را رعایت کند... 
مطلب کامل

نظر | بی‌برنامگی در بخش حمل و نقل
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۹در مورد این مطلب:
طبق اطلاعات واصله دولت تركیه به كامیون های حامل بار ترانزیتی از ایران كمك مالی می كند تا به تعهدات بین المللی خود پاپیبند بوده و وجهه جهانی خود را در كشورهای منطقه ای برای بخش حمل و نقل خود نگه دارد. حمل و نقل ما در حین نداشتن برنامه از فرسودگی ناوگان، بی اطلاعی رانندگان به مباحث روز حمل و نقلی و عدم وجود شركت های فوروادر قدرقدرت بار بین المللی رنج می‌برد. حتی برای برخی موارد قوانینی نداریم كه ما را همپای كشورهای در حال توسعه امروزی پیش ببرد.

5- ناگفته‌های اخذ مابه التفاوت سوخت؛ از زیرزمین سازمان راهداری تا سهم خواهی سازمان بنادر
تین نیوز | چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...اعضای کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با توجه به توقف کامیون های ایرانی و اروپایی در مرز بازرگان، خواستار رفتار منطقی وزارت راه و سازمان راهداری در مورد این موضوع و همچنین تخصیص درآمد حاصل از مابه التفاوت سوخت به بخش حمل و نقل جاده ای و نوسازی ناوگان شدند... 
مطلب کامل

نظر | لزوم مقابله به مثل با ترکیه
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۸-۰۱ در مورد این مطلب:
ترکیه هر روز هر بلایی هست بر سر راننده گان ایرانی می آورد اما ما چه؟ باید همیشه پیش آنها تحقیر شویم. به نظر من باید با ترکیه مقابل مثل کنیم چون دود این کار آخر به چشم راننده گان خود ترکیه می رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    نطرات از تحلیل مسئولین بهتر و کارشناسی تر است. این نشان میدهد که کارشناسان بیرون سازمانی خیلی بهتر از مدیران سازمان راهداری هستند.

  • حمید 0 0

    باید مسیرهای جایگزین را مورد بررسی واستفاده قرار داد. این تنها راه مقابله با زیاده خواهی ترکها میباشد.