| کد خبر: 263279 |

عکس| سوزوکی ماکبا؛ وسیله نقلیه چهار پایه با توانایی عبور از پله

هدف سوزوکی ایجاد حالتی از تحرک است که امکان جابجایی افراد و اشیا در شرایط اضطراری و یا مکان هایی که وسایل نقلیه عادی امکان عبور از آن ها را ندارند، فراهم کند.

تین نیوز

هدف سوزوکی ایجاد حالتی از تحرک است که امکان جابجایی افراد و اشیا در شرایط اضطراری و یا مکان هایی که وسایل نقلیه عادی امکان عبور از آن ها را ندارند، فراهم کند.

پله ها نیز مانعی برای حرکت سوزوکی ماکبا نیستند. این وسیله نقلیه چهار پایه می تواند از روی برآمدگی ها عبور کرده و تعادل خود را حفظ کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از عصر ایران، شرکت سوزوکی خود را برای شرکت در نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۳ (Japan Mobility Show ۲۰۲۳) آماده می کند که قرار است از ۲۶ اکتبر تا ۵ نوامبر برگزار شود. یک وسیله نقلیه دارای چهار پایه که توانایی بالا رفتن از پله و جابجایی بیماران روی برانکارد را دارد از جمله محصولات جالب توجهی است که سوزوکی قصد دارد در این نمایشگاه معرفی کند.

سوزوکی ماکبا؛ وسیله نقلیه ماژولار

این وسیله نقلیه با ظاهری شبیه یک سگ به نام "معماری چهار پایه ماژولار" (Modular Quad Based Architecture) یا به اختصار ماکبا (MOQBA) شناخته می شود. ماکبا چیزی بین یک موتورسیکلت و وسیله ای برای حمل و نقل اشیا است. کاربر می تواند از آن همانند یک موتورسیکلت عادی استفاده کرده و یا برای اهداف خاص مانند جابجایی اشیا یا افراد ناتوان به کار گرفته شود.

پله ها نیز مانعی برای حرکت سوزوکی ماکبا نیستند. این وسیله نقلیه چهار پایه می تواند از روی برآمدگی ها عبور کرده و تعادل خود را حفظ کند. پایه های قابل خم شدن ماکبا امکان عبور بی دردسر از پله ها، برآمدگی ها و موانع دیگر را فراهم می کنند. ماکبا در حال حاضر یک طرح مفهومی محسوب می شود، اما سوزوکی ممکن است آن را به یک وسیله نقلیه موتوری واقعی تبدیل کند.

سه حالت سواری و حمل و نقل برای ماکبا

سوزوکی ماکبا بخشی از برنامه شرکت برای تحرک نسل بعدی است که از چرخ ها و چهار پایه برای جابجایی و عبور از موانع استفاده می کند.

سوزوکی سه حالت سواری را برای ماکبا در نظر گرفته است که شامل حالت صندلی، حالت ایستاده و حالت برانکارد می شوند که مورد آخر در شرایط اضطراری و پزشکی کاربرد دارد.

هدف سوزوکی ایجاد حالتی از تحرک است که امکان جابجایی افراد و اشیا در شرایط اضطراری و یا مکان هایی که وسایل نقلیه عادی امکان عبور از آن ها را ندارند، فراهم کند. همان گونه که در تصاویر نیز مشخص است، ماکبا ممکن است چیزی فراتر از یک وسیله نقلیه عادی باشد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.