| کد خبر: 260828 |

۱۲هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل افتتاح می‌ شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در مناطق مختلف این استان افتتاح شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در مناطق مختلف این استان افتتاح شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کلیم الله وثوقی ۶ شهریور گفت: سال گذشته در جریان سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان اردبیل ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه در بخش راه این استان به بهره برداری رسید و برای تکمیل پروژه های این بخش تا پایان امسال نیز تلاش می شود.

وی اجرای ۱۵۶ کیلومتر روکش آسفالت، آسفالت ۶۸ کیلومتر راه روستایی، آسفالت، بهسازی و احداث راه روستایی به طول ۹۷ کیلومتر، تأمین روشنایی راه های ارتباطی استان اردبیل به طول ۱۶ کیلومتر، خط کشی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه، ایمن سازی و اصلاح ۶ نقطه پرحادثه، تعمیرات ابنیه فنی و ۲۱ دهنه تونل و پل بزرگ، خرید سه دستگاه ماشین آلات راه سازی، بازسازی و اورهال کردن ۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و راه اندازی ۶ سامانه هوشمند جاده ای جدید را از اقدامات انجام شده در استان ذکر کرد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل همچنین با اشاره به این که ساختمان مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه در هشت هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا آماده شده و تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عضو شورای اداری استان اردبیل از احداث ساختمان راهداری گرمی مغان در ۷۳۵ متر مربع زیربنا، احداث راهدارخانه لنگان در مسیر اردبیل - گرمی، احداث پاسگاه پلیس راه در مسیر مشگین شهر - پارس آباد و همچنین احداث مجتمع های خدمات بین راهی خبر داد و افزود: امسال در مجموع ۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال صرف اجرای پروژه های بخش راه استان شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین گفت: در پنج ماه امسال ۶۷۵ هزار مسافر و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل میزان واردات کالا از طریق پایانه مرزی بیله سوار را ۱۱ هزار تن، میزان صادرات کالا را ۲۰۳ هزار تن و مجموع تزانزیت کالا را نیز ۴۳۰ هزار تن کالا ذکر کرد و تصریح کرد: امسال ۱۷ هزار تردد کامیون به صورت رفت و برگشت از طریق این پایانه مرزی ثبت شده است.

وثوقی افزود: امسال طرح تکمیل شبکه راه های استان در محور گرمی - موران، هشجین - سرچم، مشگین شهر - قینرجه - موییل، محور خلخال - اسالم، عزیزکندی - آج اشمه در حوزه شهرستان های بیله سوار، پارس آباد، جاده قدیم مشگین شهر به اردبیل، محور اردبیل - ارجستان و نیز محور اردبیل - سردابه به طول ۱۰۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا و تا حدودی شبکه درون استانی تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به تشکیل ستاد استانی قرارگاه مرکزی ستاد اربعین در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیم و برنامه ریزی ها تاکنون ۲۰ نفر از همکاران این اداره کل در پایانه مرزی مهران مستقر شده اند که این تعداد به ۳۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وثوقی همچنین به حضور شبانه روزی هشت دستگاه ماشین آلات این اداره کل برای انتقال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پارسال اردبیل جزو استان های موفق در حوزه اربعین بود.

وی اضافه کرد: تا روز گذشته ۵۱ دستگاه اتوبوس از ترمینال اردبیل یک هزار و ۷۲۰ زائر اربعین را انتقال داده اند و با توجه به تقاضای سفر ، سایر سفرها به ویژه سفرهای زیارتی مشهد مقدس فعلا وجود ندارد و منتفی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به احتمال کمبود اتوبوس اولویت فقط با سفرهای اربعین است و مردم باید سفرهای غیرضروری را به پس از اربعین حسینی موکول کنند.

وثوقی اظهار کرد: در سفرهای استانی اولویت با مرز مهران است و مسافرانی که قصد سفر به عراق با خودرو شخصی را دارند ، می توانند از طریق مرزهای خسروی، تمرچین و باشماق سفر کنند که نسبت به مرز مهران خلوت تر هستند.

وی سفرهای اربعین را بعد از سفر حج بزرگترین سفرها دانست و گفت: تدارکات لازم برای تامین امکانات این سفر برای زوار پیش بینی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.