◄ رانندگان کامیون مشتری ولووهای جدید می شوند یا کامیون های چینی؟
رانندگان کامیون اکنون در مقابل این سوال قرار دارند که خرید کامیون های جدید چینی به صرفه تر است یا کامیون های وارداتی جدید برند شناخته شده ای مثل ولوو.
اولین سری کامیون های وارداتی جدید ولوو اخیرا از کمرک ترخیص شده است و کامیون سازان داخلی نیز به تازه گی از کامیون های چینی جدید خود رونمایی کرده اند.
به گزارش تین نیوز، بازار کامیون با این تحولات، شرایط جدیدی را تجربه می کند که تاکنون کمتر سابقه داشته است. این شرایط رانندگان کامیون را در برابر انتخاب های متفاوتی قرار می گیرند. از یک سو به نظر می رسد مسیر واردات ماشین های سنگین نسبت به گذشته هموارتر شده است.
گزارش مهم روز را بخوانید:
◄ فروش کامیون 26 تن چینی به صورت نقد و اقساط 60 میلیونی + جزئیات
◄ چرا اتوبان تهران کرج قفل می شود؟/ بزرگراه دو طبقه کرج چاره کار نیست
شاهد مثال آن ترخیص کامیون های ولوو نسل جدید از گمرک است. با وجود آن که تعداد خودروهایی که از این برند از گمرک ترخیص شده چندان زیاد نیست اما به هر شکل نشان دهنده بازتر شدن مسیر واردات است.
از سوی دیگر، تولیدکنندگانی مثل بهمن دیزل و آریا دیزل نیز کامیون های جدیدی وارد بازار کرده اند که حتی زمزمه های فروش اقساطی آنها نیز به گوش می رسد. مدیرعامل بهمن دیزل با صراحت اعلام کرد این شرکت با کامیون امپاور BD500سهم تازه ای از بازار کامیون طلب می کند و بر اساس بازخوردی که از بازار و مشتریان دریافت کند، مدل های متنوع فروش از جمله فروش اعتباری را مدنظر قرار خواهد داد.
قیمت کامیون های جدید ولوو و هزینه ترخیص آن از گمرک
اکنون این رانندگان کامیون هستند که باید انتخاب کنند، کامیون های فرسوده خود را با کامیون های وارداتی مثل نسل جدید ولووهای اف اچ ۴۶۰ جایگزین کنند یا محصولات چینی را انتخاب کنند.
البته بسیاری از رانندگان همچنان معتقدند خرید کامیون ولوو چندان منطقی نیست چرا که ریسک واردات این نوع کامیون ها به دلیل مشکلات و چالش های ترخیص بالا است.
بر اساس برآوردهایی که برخی کانال ها و سایت های تخصصی خرید و فروش کامیون همچون سایت باکامیون انجام داده اند هزینه های ترخیص تا پلاک گذاری یک دستگاه کامیون اف اچ۴۶۰ باری حدودا ۲ میلیارد برآورد می شود. اگر نرخ ارز همچنان در محدود ه های کنونی باقی بماند و در صورت احتساب قیمت کامیون با یورو ۵۰ هزار تومانی یک دستگاه از این کامیون ها حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تا 7 میلیارد تومان برای خریدار تمام می شود و احتمال این که یک کامیون اف اچ باری ۲۰۲۰ در کشور قیمتی کمتر از ۷ میلیارد تومان فروخته شود، کمی بعید است.
رقبای چینی و احتمال قسطی فروشی آنها
کامیون های جدید چینی که از سوی تولیدکنندگان داخلی وارد بازار شده در رنج قیمتی 4.5 میلیارد تا 5 میلیارد قرار دارند و خرید آنها ظاهرا به صرفه تر به نظر می رسد اما به هر حال روشن است که ولوو قابل مقایسه با برندهای چینی نیست. البته اگر کامیون های چینی از سوی شرکت های داخلی با شرایط قسطی به فروش برسند، بسیاری از رانندگان به دلیل شرایط مالی ، خرید این محصولات را ترجیح خواهند داد.
انتهای پیام
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.