| کد خبر: 260651 |

◄ رانندگان کامیون مشتری ولووهای جدید می شوند یا کامیون های چینی؟

رانندگان کامیون اکنون در مقابل این سوال قرار دارند که خرید کامیون های جدید چینی به صرفه تر است یا کامیون های وارداتی جدید برند شناخته شده ای مثل ولوو.

تین نیوز

اولین سری کامیون های وارداتی جدید ولوو اخیرا از کمرک ترخیص شده است و کامیون سازان داخلی نیز به تازه گی از کامیون های چینی جدید خود رونمایی کرده اند.

به گزارش تین نیوز، بازار کامیون با این تحولات، شرایط جدیدی را تجربه می کند که تاکنون کمتر سابقه داشته است. این شرایط رانندگان کامیون را در برابر انتخاب های متفاوتی قرار می گیرند. از یک سو به نظر می رسد مسیر واردات ماشین های سنگین نسبت به گذشته هموارتر شده است.

گزارش مهم روز را بخوانید:

 

◄ فروش کامیون 26 تن چینی به صورت نقد و اقساط 60 میلیونی + جزئیات

 

 

◄ چرا اتوبان تهران کرج قفل می شود؟/ بزرگراه دو طبقه کرج چاره کار نیست

 شاهد مثال آن ترخیص کامیون های ولوو نسل جدید از گمرک است. با وجود آن که تعداد خودروهایی که از این برند از گمرک ترخیص شده چندان زیاد نیست اما به هر شکل نشان دهنده بازتر شدن مسیر واردات است.

از سوی دیگر، تولیدکنندگانی مثل بهمن دیزل و آریا دیزل نیز کامیون های جدیدی وارد بازار کرده اند که حتی زمزمه های فروش اقساطی آنها نیز به گوش می رسد. مدیرعامل بهمن دیزل با صراحت اعلام کرد این شرکت با کامیون امپاور BD500سهم تازه ای از بازار کامیون طلب می کند و بر اساس بازخوردی که از بازار و مشتریان دریافت کند، مدل های متنوع فروش از جمله فروش اعتباری را مدنظر قرار خواهد داد.

قیمت کامیون های جدید ولوو و هزینه ترخیص آن از گمرک

اکنون این رانندگان کامیون هستند که باید انتخاب کنند، کامیون های فرسوده خود را با کامیون های وارداتی مثل نسل جدید ولووهای  اف اچ ۴۶۰ جایگزین کنند یا محصولات چینی را انتخاب کنند.

البته بسیاری از رانندگان همچنان معتقدند خرید کامیون ولوو چندان منطقی نیست چرا که ریسک واردات این نوع کامیون ها به دلیل مشکلات و چالش های ترخیص بالا است.

بر اساس برآوردهایی که برخی کانال ها و سایت های تخصصی خرید و فروش کامیون همچون سایت باکامیون انجام داده اند هزینه های ترخیص تا پلاک گذاری یک دستگاه کامیون اف اچ۴۶۰ باری حدودا ۲ میلیارد برآورد می ‌شود. اگر نرخ ارز همچنان در محدود ه های کنونی باقی بماند و در صورت احتساب قیمت کامیون با یورو ۵۰ هزار تومانی یک دستگاه از این کامیون ها حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تا 7 میلیارد تومان برای خریدار تمام می‌ شود و احتمال این که یک کامیون اف اچ باری ۲۰۲۰ در کشور قیمتی کمتر از ۷ میلیارد تومان فروخته شود، کمی بعید است.

رقبای چینی و احتمال قسطی فروشی آنها

کامیون های جدید چینی که از سوی تولیدکنندگان داخلی وارد بازار شده در رنج قیمتی 4.5 میلیارد تا 5 میلیارد قرار دارند و خرید آنها ظاهرا به صرفه تر به نظر می رسد اما به هر حال روشن است که ولوو قابل مقایسه با برندهای چینی نیست. البته اگر کامیون های چینی از سوی شرکت های داخلی با شرایط قسطی به فروش برسند، بسیاری از رانندگان به دلیل شرایط مالی ، خرید این محصولات را ترجیح خواهند داد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بدبخت راننده ایرانی ، وای بحال این دولت اگر ظلمی که به راننده روا می‌شود با آن برخورد نکند

  • سعید 0 0

    ولوهای قدیمی چون اف۱۲ هر مدلی حتی ولوو زرد. حتی ولوو سوسماری از ماشین چینی مزخرف سرترن

  • مازیار 0 1

    خودرو چینی بی کیفیت ولی دسته دوم اروپایی خیلی عالی باکیفیت

  • محرم 0 3

    خدا کنه ایسوزو بیاد

  • ناصر 3 0

    سلام اگر همه دست به دست هم بدهند و ماشین چینی نخرند خیلی خوب میشه

  • ناشناس 2 1

    فقط ولوو

  • ناشناس 4 1

    دولت به هر ترفندی دست می‌زند تا کامیون‌های بی کیفیت چینی بفروش برسد در صورتی که کامیون‌های وارداتی از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و اصلا کیفیت کامیون‌های اروپایی با چینی قابل مقایسه نیست، دولت می‌توانست با حمایت از واردات کامیون‌های اروپایی به امنیت جاده ها و کیفیت صنعت حمل و نقل کمک قابل ملاحظه ای بکند اما منافع چین رو به منافع ملی ترجیح میدهد و آسایش و امنیت حمل و نقل جاده ای و اقتصاد ملی و در کل مردم برایش اصلا مهم نیست.

  • ناشناس 7 2

    خدا وکیلی عقلتان کار میکنه یاهمینجوری اسکول تشریف دارید آخه کدام احمقی ولوو رانمیخواد ومیره سراغ چینی های بی مصرف زباله

  • محمد 5 1

    اولا پولشو نداریم دوما بار خیلی کمه
    قیمت از سال ۹۶ تا الان از ۴۰۰ میلیون به ده میلیارد رسیده کجای دنیا این جوری هست فقط به خاطر شما افراد سود جو که رحم به هیچ کس نمیکنید

  • امیر 4 1

    چینی اشغال هستش ولوو بهتره اگر ولوو 500باری وارد بشه خیلی خوب می شه

  • شهرام 8 1

    اصلا این قیاس درست نیست ولوو را با چینی قیاس کردن یک شوخی بی مزه است هر ولوو به ۱۰ تا چینی میارزه

  • رضا 1 2

    درود بر شما اگر الله کند یاری چه آف باشد چه سوسماری با این هجمه ماشین چینی و وارداتی منتظر بی باری وبلاتکلیف در تمام بنادر باشیم اول ظرفیت بارو بارگیری و خدمات پس از فروش درنظر بگیریم بعد ارز های مملکت را به این آهن دارها تخصیص بدهیم کارها و پتانسیل های دیگری هم کشور پهناور عزیز مان دار نخواهیم با نابخردی نابودش بکنیم

  • حق 2 0

    چینی با ولوو قابل قیاس نیست چه برسه این دولت و خودرو ساز ها برای سود خودشون درجه 3و4 وارد میکنن
    ولی با این قیمت خودرو و کرایه ها معلومه راننده به فکر اینه که میصرفه 4 میلیارد رو بزاره واسه این ماشین و از طرفی اون مقدار سرمایه رو ندارن همونطور که عقل میرسه هیوندا تویوتا یا بی ام دبیلیو از چری و لیفان و جک... بهتره ولی شورای رقابت دولت و خودرو سازها نمیزارن

  • اهورا 0 0

    درد و بلای ولوو زرد 71توپی طلا بخوره تو سر تمام ماشینهای چینی..