| کد خبر: 256268 |

◄ 5 ایستگاه دیگر خط 6 مترو در نوبت افتتاح

در ادامه روند تکمیل و راه اندازی ایستگاههای باقی مانده خط 6 مترو تهران، افتتاح 5.5 کیلومتر مسیر تونلی و 5 ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

در ادامه روند تکمیل و راه اندازی ایستگاه های باقی مانده خط 6 مترو تهران، افتتاح 5.5 کیلومتر مسیر تونلی و 5 ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان این مطلب، ، در مورد افتتاحیه های پیش روی این خط افزود:  با تامین منابع مالی لازم و تمرکز ویژه مدیریت شهری بر موضوع تکمیل حداکثری ایستگاه های باقی مانده خطوط موجود شبکه مترو تهران، زمینه افتتاح پروژه های متعددی در خط 6 فراهم شده است.

وی افزود: غیر از افتتاح فاز نخست پایانه دولت آباد که امیدواریم امسال محقق شود و همچنین پست برق جنوبی خط 6 به همراه 12 ورودی جدید در این خط، در فاز نخست بهره برداری از ایستگاه های در حال تکمیل خط 6، تلاش داریم تا 5.5 کیلومتر مسیر تونلی از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه شهدای کن که مربوط به بخش شمالی این خط می شود را به بهره برداری برسانیم؛.

او عنوان کرد: در این 5.5 کیلومتر مسیر، 5 ایستگاه آیت ا... کاشانی، شهر زیبا، شهران، کوهسار و شهدای کن تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می گیرد. ارزش این فاز از بهره برداری ایستگاه ها و مسیر تونلی خط 6 مبلغی در حدود 5 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به فاز دوم افتتاح ایستگاه های این خط در سال جاری گفت: اگر روند تامین منابع مالی قابل قبول باشد، می توان در ادامه فرآیند تکمیل ایستگاه های خط 6 شاهد بهره برداری از 5 ایستگاه دیگر به نام های خراسان، شهدای هفدهم شهریور، سرباز، بهار شیراز و شهید نجات اللهی در اواخر سال 1402 باشیم تا عملاً اکثر قریب به اتفاق ایستگاه های خط 6 در مدار استفاده شهروندان قرار گیرد.

گفتنی است در حال حاضر خط 6 مترو تهران در 27 کیلومتر مسیر پیوسته و با 17 ایستگاه در خدمت مردم قرار داشته و تکمیل آن تا رسیدن به 42 کیلومتر مسیر و 32 ایستگاه ادامه خواهد داشت.

خط 6 مترو از ایستگاه دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز و با گذر از زیر معابر مهم شهری، در انتها به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب پایتخت می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.