| کد خبر: 255957 |

ریزش قیمت‌ ها در بازار طلا و ارز

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان این که « قیمت سکه طی ۴ روز گذشته حدود ۲ میلیون تومان کاهش یافته است »، گفت: هیجانات کاذب از بازار خارج شده است و هم اکنون خریدار و فروشنده واقعی در بازار هستند.

تین نیوز

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان این که « قیمت سکه طی ۴ روز گذشته حدود ۲ میلیون تومان کاهش یافته است »، گفت: هیجانات کاذب از بازار خارج شده است و هم اکنون خریدار و فروشنده واقعی در بازار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: طی 2 هفته اخیر و با توجه به تحولات اقتصاد آمریکا، ارزش دلار در بازارهای جهانی نزولی شده است و در مقابل ارزش فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین افزایش یافته است.

وی افزود: در بازار داخلی ولی به خلاف بازار جهانی، قیمت ها در روزهای اخیر نزولی شده است؛ طی 4 روز گذشته قیمت سکه حدود 2 میلیون تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه با کاهش دادوستدها در روزهای اخیر عرضه و تقاضا نیز در بازار به تعادل رسیده است، تصریح کرد: حباب سکه از 7 میلیون و 500 هزار تومان هفته قبل کاهش یافته و به 6 میلیون تومان در روز جاری رسیده است.

کشتی آرای ابلاغ دستورالعمل ثبت معاملات سکه، طلای آب شده و مصنوعات در سامانه تجارت را موجب خروج سوداگری از بازار طلا و سکه دانست و اضافه کرد: هیجانات کاذب از بازار خارج شده است و هم اکنون ثبات خوبی در بازار حاکم است چراکه خریدار و فروشنده واقعی در بازار حضور دارند.

وی ضمن پیش بینی ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه در روزهای آتی گفت: سکه قدیم نسبت به هفته قبل حدود یک میلیون تومان کاهش یافته و به قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است، سکه طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و 900 هزار تومانی به 31 میلیون و 200 هزار تومان کاهش یافته است.

به گفته او، قیمت نیم سکه نیز نسبت به روزهای نخست هفته قبل یک میلیون و 50 هزار تومان کاهش یافته و به 18 میلیون  و 350 هزار تومان رسیده است؛ ربع سکه نیز با 900 هزار تومان کاهش به 11 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. سکه گرمی نیز 6 میلیون و 800 هزار تومان فروخته می شود، ضمن اینکه قیمت طلای 18عیار با کاهش 65 هزار تومانی به 2 میلیون و 580 هزار تومان رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.