| کد خبر: 255930 |

دریای خزر و آب‌ های جنوب از فردا متلاطم می شود

سازمان هواشناسی نسبت به وزش نسبتا شدید باد و متلاطم شدن دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی نسبت به وزش نسبتا شدید باد و متلاطم شدن دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه وزش نسبتا شدید باد و مواج و متلاطم شدن دریا از صبح فردا یک شنبه تا ظهر سه شنبه، موجب وزش باد شدید شمال و شمال غربی، افزایش ارتفاع امواج بین یک تا 2 متر در سواحل و بین 2 تا 3 متر در نواحی دور از ساحل می شود.

این سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان، مازندران و گلستان و روز سه شنبه نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های مازندران و گلستان را در بر می گیرد.

احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی ار مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

همچنین سامانه دوم وزش نسبتا شدید باد(گاهی شدید) و مواج و متلاطم شدن دریا از صبح فردا تا ظهر پنج شنبه موجب افزایش سرعت باد، افزایش ارتفاع امواج بین یک تا 2 متر در سواحل و بین 2 تا 3 متر در نواحی دور از ساحل می شود.

این سامانه روز یکشنبه نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر و روز دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد.

تمرکز این سامانه روزهای سه شنبه و چهارشنبه بر نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

روز پنجشنبه نیز نواحی شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر این سامانه می شوند.

احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در این شرایط جوی وجود دارد و سازمان هواشناسی به احتیاط در عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.