| کد خبر: 255615 |

سرلشکر صفوی در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی:

◄ سواحل مکران قطب پیشرفت جنوب شرق کشور می شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: سواحل مکُران تا ۲۲ سال آینده در بخش دریایی محور و قطب پیشرفت منطقه جنوب شرق کشور خواهد شد.

تین نیوز

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: سواحل مکُران تا ۲۲ سال آینده در بخش دریایی به طور خاص از سواحل میناب تا جاسک استان هرمزگان و چابهار محور و قطب پیشرفت منطقه جنوب شرق کشور خواهد شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی روز سه شنبه به همراه جمعی از دانشجویان رشته های مطالعات منطقه ای و ژئوپلیتیک از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

حضور در کنار ماکت پیش ساز طرح های توسعه کانتینری و بندر خلیج فارس، بازدید از یک کشتی های غول پیکر در یکی از پایانه کانتینری بندر شهید رجایی و مرکز کنترل ترافیک دریایی این بندر بخشی از برنامه های سردار سرلشکر صفوی و دانشجویانش بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل از خلیج گواتر تا دهنه فاو و ۶۷۵ کیلومتر ساحل در شمال کشور بدون درنظر گرفتن جزایر به عنوان یک مزیت اقتصادی مهم تصریح کرد: در خصوص اقتصاد دریامحور و راهبرد آن چندین سال است که مقام معظم رهبری به اهمیت مباحث دریایی تاکید دارند.

سردار سرلشکر صفوی در ادامه هدف اصلی بازدیدهای دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی کشور و حضور دانشجویان رشته های مطالعات منطقه ای و ژئوپلیتیک در این دوره از بازدیدها در استان هرمزگان و بندرشهید آشنایی دانشجویان با پیشرفت های ایران، آشنایی با مدیریت های جوانان در سیستم نظام اداری عنوان کرد. 

وی با اشاره به عظمت خلیج فارس و پیشرفت های بسیار خوب بندر شهید رجایی، گفت: آشنایی دانشجویان به ویژه دانشجویان حوزه حمل ونقل دریایی با پیشرفت های این صنعت به خصوص در بندر شهید رجایی امیدآفرین خواهد بود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دشمنان ایران به دنبال ناامیدی جوانان ما هستند اما ما در این سفرهای علمی به دنبال این هستیم که حس اعتماد به نفس و اعتماد ملی، خودباوری و اینکه «ما می توانیم» را به عنوان یک قدرت منطقه ای اول غرب آسیا برسانیم.

سردار صفوی همچنین حضور مدیران جوان در مرکز کنترل ترافیک بندر شهید رجایی را یک افتخار برای کشور و استان هرمزگان در حوزه حمل و نقل دریایی دانست و ادامه داد: اینکه حدود ۶۰ درصد واردات کشور از طریق بندر شهید رجایی یک افتخار برای جوانان و دانشجویان ایرانی است.

وی در بخش دیگری به اهمیت دیپلماسی منطقه ای و نقش پیشتازی دریای عمان و سواحل مکران در آبادانی مناطق ساحلی جنوب اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن این موقعیت جغرافیایی و فرهنگ و تمدن چندهزارساله و وجود یک رهبری خردمند و ملت شجاع و صبور می تواند با داشتن راهبردهای ملی، سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی، وضعیت مطلوبی را برای چندسال آینده به طور خاص برای برنامه هفتم و هشتم رقم بزند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان ابراز امیدواری کرد تا ۱۰ سال آینده دریای عمان و سواحل مکران بتواند یک نقش پیش برنده و پیشتازی در توسعه و آبادانی مناطق ساحلی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق استان هرمزگان داشته باشد.

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.