| کد خبر: 255462 |

◄ افزایش ایمنی تردد دریایی در بندرگاه ابوموسی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی، انتقال و نصب اسکله فلزی شناور در بندر ابوموسی در راستای حفظ و ارتقای ایمنی تردد دریایی بنادر مسافری انجام شد.

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی، انتقال و نصب اسکله فلزی شناور در بندر ابوموسی در راستای حفظ و ارتقای ایمنی تردد دریایی بنادر مسافری انجام شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «فریدون پیشدار» از انجام  تعمیر اساسی و نصب اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی خبر داد و افزود: تعمیر و نصب اسکله ها  در جزایر و بنادر کشور ضمن حفظ ظرفیت عملیاتی بنادر ، ضریب ایمنی تردد دریایی نیز در حد مطلوب ارتقا خواهد یافت . 

وی مبلغ هزینه شده برای  انجام تعمیرات زیرآبی این اسکله شناور را حدود ۱۵ میلیارد ریال اعلام کردو گفت: هزینه های مربوطه توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی این اسکله نیز بیان کرد: اسکله یاد شده دارای ۱۲ متر طول، 10 متر عرض و حدود ۲ متر ارتفاع دارد و کاربری این نوع اسکله فلزی شناور برای پهلوگیری شناورهای جستجو و نجات و سایر شناور ها استفاده می شود.

 به گفته پیشدار؛ اسکله های فلزی شناور در بیش از یک دهه کار آیی خود را به اثبات رسانده و با توجه به حرکت عمودی همزمان با جزر و مد عدم  نیاز  به تغییر در طناب های مهار، بیش ترین ضریب ایمنی به خصوص در حمل و نقل مسافر، گردشگر، جستجو و نجات را داراست .

وی تاکید کرد: این نوع اسکله ها باید به صورت دوره ای و زمان بندی تعمیر اساسی شده و بخش های زیر آبی آن نیز مورد بازرسی قرار گیرند .

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : با تعویض نقاط ضعیف شده و سیستم حفاظت آن ها برای دوره ای حداقل پنج سال کمترین خوردگی بدنه زیرآبی بر روی این شناورها ایجاد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.