| کد خبر: 255266 |

نخستین رویداد ملی فناورانه حمل ونقل دانش بنیان در اصفهان برگزار می شود

معاون شهردار اصفهان از برگزاری نخستین رویداد ملی فناورانه حمل و نقل دانش بنیان در اصفهان خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل  ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: نخستین رویداد (نمایشگاه) ملی فناورانه حمل و نقل دانش بنیان با مشارکت شهرداری این کلان شهر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حسین حق شناس اظهار کرد: امروزه با توسعه شرکت های دانش بنیان، تأثیر و نقش ایده های نو و خلاقانه در به حرکت درآوردن صنایع مختلف به وضوح قابل مشاهده و غیرقابل انکار است، در صنعت حمل ونقل شهری نیز همچون دیگر صنایع به کارگیری محصولات و تفکرات نوین می تواند تحولات عظیمی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به امضای تفاهم نامه سه جانبه مشارکت فناورانه در طرح تحول حمل ونقل انسان محور به صورت نمونه در شهر اصفهان بین شهرداری این کلان شهر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت کشور برای نخستین بار رویداد ملی فناورانه حمل ونقل دانش بنیان با مشارکت این نهادها برگزار خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد تصریح کرد: بررسی و رفع معضلات ترافیک از طریق دریافت و بررسی ایده های متخصصان این حوزه گامی بلند برای ایجاد ترافیک روان و حمل ونقلی مؤثر در شهرهای کشور است.

وی ادامه داد: در این راستا به منظور بررسی و رفع معضلات ترافیکی در کلان شهرهای ایران، جذب ایده های متخصصان این حوزه در دستور کار قرار گرفته شده است، به همین منظور از نخبگان، شرکت های دانش بنیان، دانشجویان، دانش آموزان، ایده پردازان و موثران این حوزه دعوت به عمل می آید با مراجعه به درگاه الکترونیک شهرداری اصفهان transport.isfahan.ir نسبت به ثبت آثار خود اقدام کنند.

حق شناس خاطرنشان کرد: ایده های برتر در نخستین نمایشگاه فناورانه حمل ونقل دانش بنیان که از دوازدهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان شرایطی را فراهم آورده است که شرکت های دانش بنیان، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، دانش آموزان، نخبگان و سازمان های مردم نهاد بتوانند در این مسیر گام بردارند و حتی با ارائه ایده خود مراحل اجرایی آن را شاهد باشند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: محورهای نخستین رویداد حمل و نقل دانش بنیان شامل وسایل نقلیه نوین و پاک و تجهیزات و زیرساخت های آن، کاهنده های مصرف سوخت، محیط زیست و کاهش آلاینده ها، سامانه های هوشمند مدیریت تردد و ایمن، تولید تجهیزات ترافیکی و تجهیزات قطار شهری است.

وی افزود: در رویداد فناورانه حمل ونقل دانش بنیان نخستین نمایشگاه فناورانه حمل ونقل برگزار خواهد شد که ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور از کل کشور، محصولات خود را در محورهای مطرح شده در حوزه حمل ونقل به نمایش می گذارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.