| کد خبر: 255234 |

برچسب های قیمت جدید نرخ کرایه تاکسی به زودی نصب خواهد شد

اول اردیبهشت ماه به عنوان اولین روز اجرایی شدن نرخ کرایه تاکسی ها اعلام شد اما با گذشت چند روز از تعطیلات عید فطر هنوز برچسب نرخ های جدید بر روی تاکسی نصب نشده است.

تین نیوز

اول اردیبهشت ماه به عنوان اولین روز اجرایی شدن نرخ کرایه تاکسی ها اعلام شد اما با گذشت چند روز از تعطیلات عید فطر هنوز برچسب نرخ های جدید بر روی تاکسی نصب نشده است و براساس گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به دلیل اعلام رسمی نرخ های جدید در تعطیلات عید فطر، چاپ برچسب ها با تأ خیر مواجه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  مهدی وحدت کار، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در رابطه با تأخیر در اجرایی شدن نرخ های جدید کرایه تاکسی توضیح داد: نامه رسمی  نرخ کرایه سال جدید در شب عید فطر به دست ما رسید و ما باید به طور متوسط ۴۵ درصد را اعمال و برچسب های جدید برای تاکسی ها چاپ کنیم.

او افزود: با توجه به تعطیلی عیدفطر و تعطیلی چاپخانه ها، این کار یک مقدار زمانبر است. البته نرخ کرایه برای تابلوهای ابتدا و انتهای خطوط آماده و روز گذشته برای نصب به مدیران خط ارائه شد.

وحدت کار در رابطه با زمان نصب برچسب ها بر تاکسی ها گفت: امیدواریم قبل از شروع هفته جدید این برچسب ها به دست ما برسد و آنها را نصب کنیم و به این ترتیب نرخ جدید اعمال خواهد شد. هر فردی که از طریق QR کد کرایه خود را پرداخت کند امکان رویت نرخ جدید کرایه تاکسی را دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تأ کید کرد که اختلافی در رابطه با نرخ جدید وجود ندارد و قرار است که همان مصوبه شورای شهر که فرمانداری ابلاغ کرده است، اجرایی شود.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران «افزایش نرخ کرایه به طور متوسط ۴۵ درصد و سقف حداکثر افزایش ۶۰ درصد (با اعمال ضرایب تبصره های یک تا سه ذیل ماده ۱۸ مصوبه) است.

 تبصره یکم) شهرداری تهران اجازه دارد در مسیرهای دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسی خطی موضوع این ماده اضافه نماید.

تبصره دوم) شهرداری تهران( سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران) اجازه دارد در ساعات اوج ترافیک تا سقف ۲۵ درصد به کرایه اضافه نماید. ساعات اوج ترافیک توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مشخص خواهد شد.

تبصره سوم) شهرداری تهران اجازه دارد در شرایط آب و هوای نامساعد تاسقف  ۱۵ درصد به کرایه موضوع ماده ۱۸ اضافه نماید اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب بر خط خواهد بود.

شایان ذکر است افزایش نرخ کرایه با لحاظ سه تبصره فوق نباید در مجموع از سقف ۶۰ درصد بالاتر رود.

 بنابر متن تبصره سوم در شرایط آب و هوایی نا مساعد تا سقف ۱۵ درصد کرایه موضوع ماده ۱۸ اضافه می شود و اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب بر خط خواهد بود و رانندگان اجازه افزایش کرایه خارج از سامانه ای که  راه اندازی خواهد شد، را ندارند.

هرگونه دریافت کرایه مازاد بر نرخ های اعلامی و نصب شده در تابلوهای پایانه ها و خودروها خلاف مصوبه است و با متخلفین برخورد خواهد شد .»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.