| کد خبر: 255170 |

ناوگان هواپیمایی کشور، برای پرواز حجاج در سال جاری آماده می شود

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی خود برای انجام عملیات انتقال حجاح به سرزمین وحی در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

شرکت  هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از  آمادگی خود برای انجام عملیات انتقال حجاح به سرزمین وحی در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از آمادگی این شرکت برای انجام پروازهای حج تمتع 1402 خبر داد.

شمس الدین فرزادی پور، سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: استفاده از ظرفیت داخل برای عملیات رفت و برگشت زائران در اولویت است و کارگروه ها درحال بررسی وضعیت ایستگاه های پروازی در حج ۱۴۰۲ هستند. 

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز به آمادگی های این فرودگاه برای میزبانی از حجاج از ۳۱ اردیبهشت تا سوم مرداد اشاره و توصیه هایی را برای ارائه خدمات بهتر به زائران در پروازهای حج از طریق ترمینال سلام بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی از رئیس و معاون حج و زیارت سازمان حج خواست که این توصیه ها به مدیران کاروان ها منتقل شود.

در ادامه این جلسه، حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به همدلی مجموعه صنعت هواپیمایی برای جلب رضایت زائران از عملیات حج ۱۴۰۲، خواستار معرفی نماینده مجموعه حج و زیارت برای حضور در جلسه ذی نفعان این صنعت جهت هماهنگی های لازم برای عملیات اجرایی حج شد.

این جلسه با گزارش غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در باره سفر اخیر هیئت اعزامی این سازمان به عربستان و اقدامات صورت گرفته در حوزه های اسکان، حمل و نقل و تغذیه و تدارکات و هماهنگی با شرکت های سعودی برای ارائه خدمات مختلف به زائران ایرانی ادامه یافت.

وی تاکید کرد: دراین مأموریت با توجه به دغدغه هایی که وجود داشت، پیگیری های لازم صورت گرفت تا ان شاءالله درعملیات حج با مشکلی مواجه نشویم.

در پایان این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم پیگیری موضوع استفاده از فرودگاه طائف در حج ۱۴۰۲ تأکید کرد و افزایش ایستگاه های پروازی چاه بهار و قشم را اقدامی سازنده و ارزشمند برای تسهیل انتقال زائران اهل سنت به سرزمین وحی دانست.

 نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.