| کد خبر: 255103 |

وضعیت آب و هوا در 3 اردیبهشت 1402/ ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحرات مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور به همراه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان ها خبرداد.

تین نیوز

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحرات مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور به همراه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان ها خبرداد.

 

به گزارش تین نیوز، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور از نفوذ سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق در استان های غربی کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان ها خبر داد و اظهار کرد: امروز (۳ اردیبهشت) در برخی مناطق کردستان، کرمانشاه، همدان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، شرق و ارتفاعات سمنان، غرب خراسان رضوی، غرب خراسان جنوبی، شمال ایلام، شمال لرستان و دامنه ها و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می شود. 

وی افزود: دوشنبه (۴ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب دوشنبه در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود. 

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه (۵ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق شرق، جنوب شرق استان های ساحلی دریای خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی به ویژه در غرب لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. 

وی افزود: چهارشنبه (۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق، بخش هایی از مرکز استان های ساحلی دریای خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و برخی مناطق اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و پنجشنبه (۷ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در نیمه شرقی کشور رگبار پراکنده رخ می دهد. طی این مدت در مناطق مستعد رخداد تگرگ انتظار می رود. 

به گفته ضیاییان امروز در شمال شرق، نوار شرقی استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، دوشنبه در شمال شرق جنوب غرب و نوار شرقی، سه شنبه در جنوب شرق و شمال شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.  

وی تاکید کرد: دوشنبه شمال خلیج فارس و سه شنبه خلیج فارس مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۴ اردیبهشت ) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و روز  سه شنبه ( ۵ اردیبهشت) نیمه ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳ و ۴ اردیبهشت) اهواز  با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و شهر کرد با دمای ۳ و ۴ درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.