| کد خبر: 254894 |

هیچ مجوز پروازی غیر حج بین ایران و عربستان صادر نشده‌ است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه درباره پروازهای غیر حج و یا بعد از حج تا کنون مجوزی صادر نشده است، گفت: با راه اندازی سفارتخانه و فراهم شدن روادید بین دو طرف، بلافاصله با درخواست راه اندازی پرواز ایران و عربستان در مسیرهاهی مختلف موافقت می کنیم.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه درباره پروازهای غیر حج و یا بعد از حج تا کنون مجوزی صادر نشده است، گفت: با راه اندازی سفارتخانه و فراهم شدن روادید بین دو طرف، بلافاصله با درخواست راه اندازی پرواز ایران- عربستان در مسیرهاهی مختلف موافقت می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جعفر یازرلو  درباره توافقات انجام شده برای برقراری پروازهای برنامه ای بین ایران و عربستان پس از انجام عملیات حج تمتع اظهار داشت: درباره پروازهای غیر حج و یا بعد از حج تا کنون مجوزی صادر نشده است.

وی ادامه داد: اگر درخواستی برای برقراری پروازهای برنامه ای غیر از حج از سوی شرکت های هواپیمایی دو طرف ارائه شد، سازمان هواپیمایی کشوری از آن استقبال خواهد کرد. صدور مجوزها فرایندی دارند، در صورت درخواست سریعا نسبت به اجرای این فرایند اقدام می کنیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تا کنون یک شرکت هواپیمایی درخواست برقراری پروازهای برنامه ای بین ایران و عربستان را ارائه کرده در حال بررسی است، گفت: تا زمان راه اندازی سفارتخانه ها و ارائه روادید بین دو طرف درخواست شرکت های هواپیمایی مشخص خواهد شد.  

یازرلو افزود: با راه اندازی سفارتخانه و فراهم شدن روادید بین دو طرف، بلافاصله با درخواست راه اندازی پرواز ایران- عربستان در مسیرهای مختلف موافقت می کنیم اما در این لحظه مسیر پروازی بین دو طرف مشخص نشده است و انجام پروازهای حج تمتع از خرداد ماه در دستور کار قرار دارد.    

وی همچنین درباره افزایش پروازهای بین ایران و چین گفت: با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی چین، هر هفته یک پرواز بین ایران و چین انجام می شد که با لغو این محدودیت های کرونایی و موضوعات روادید، مجوز انجام چهار پرواز صادر شده است که البته قبل از ایام کرونا هم تعداد پرواز بین دو کشور 4 پرواز بود.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.