| کد خبر: 254551 |

بازگشایی گردنه تته در محور سروآباد کردستان بعد از 5 ماه

گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه و نودشه در استان کرمانشاه بعد از حدود پنج ماه بسته بودن، امروز پنجشنبه بازگشایی شد.

تین نیوز

گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه و نودشه در استان کرمانشاه بعد از حدود پنج ماه بسته بودن، امروز پنجشنبه بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: گرده تته یکی از نقاط مرتفع و برف گیر استان کردستان به شمار می رود که هر سال با بارش اولین برف بسته خواهد شد و باتوجه به سخت گذر بودن آن، امکان برف روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می شود.

فرزاد حسنی افزود: ارتفاع سنگین برف در این گردنه به صورت میانگین پنج متر می رسد و همین امر عملیات بازگشایی مسیر را با کندی مواجه می کند، لذا راهداران شهرستان سروآباد به صورت شبانه روزی در گردنه ژالانه برای بازگشایی و ایمن سازی منطقه مستقر می شوند.

وی اضافه کرد: نیروهای راهداری مستقر در گردنه ژالانه عملیات برف روبی این گردنه را از هفته آخر اسفند سال گذشته آغاز کردند و بعد از گذشت حدود ۲۰ روز این مسیر بازگشایی و ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در مدتی که این گردنه مسدود بود رانندگان و مسافران از مسیرهای جایگزین اورامان- سلین- هجیج برای تردد استفاده می کردند که مسیر را طولانی کرده بود.

گردنه تته ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۴.۲ کیلومتر آن در محدوده استان کردستان شهرستان سروآباد واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه شهرستان پاوه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.