| کد خبر: 254345 |

افزایش ۹۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین‌ المللی نسبت به سال گذشته

مطابق آمار، تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی ۲۵۶ هزار فروند به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۹ درصد کاهش مواجه بوده است.

تین نیوز

مطابق آمار، اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی افزایش ۹۵درصدی و تعداد نشست و برخاست در پروازهای بین المللی، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال 1400 افزایش ۷۵ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آمارها نشان می دهد تعداد نشست و برخاست در پروازهای بین المللی ، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، ۲۱هزار فروند ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵درصد افزایش داشته است.

همچنین اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی در مدت مذکور ۲۹,۳۸۲ هزار نفر بوده است که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مطابق آمار، تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی ۲۵۶ هزار فروند به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۹ درصد کاهش مواجه بوده است.

 اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی در سال ۱۴۰۱، ۲.۵۶۸ هزار نفر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد افزایش داشته است.

در این راستا بررسی موردی بهمن ماه ۱۴۰۱ نشان می دهد حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان، بندرعباس، اهواز، تبریز و قشم انجام شده است.

همچنین ۹۳ درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود ۹۴ درصد اعزام و پذیرش مسافر است.

پروازهای خروجی تأخیردار ۳۰ دقیقه و بیشتر نیز بررسی شده است که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، ۴۵ درصد از پروازهای برنامه های شرکت های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده اند و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازهای مؤخر، ۹۹ دقیقه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.