| کد خبر: 252793 |

نفت کش ها برقی می شوند؟

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: تاکنون ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده برای ناوگان حمل فراورده های نفتی تحویل داده شده، اما آمادگی برقی کردن تمام محصولات این مجموعه وجود دارد.

تین نیوز

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: تاکنون ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده برای ناوگان حمل فراورده های نفتی تحویل داده شده، اما آمادگی برقی کردن تمام محصولات این مجموعه وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جواد توسلی مهر امروز در مراسم نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل جاده ای فرآورده های نفتی با تحویل ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده با بیان اینکه ایران خودرو دیزل آمادگی برقی کردن ناوگان را دارد، گفت: اکنون مسیر روند جهانی به سمت این است که تولید دیزل را از مدار خارج کنند به طوری که تا ۲۰۳۲ محصول دیزل تولید نمی شود و محصولات برقی می شوند، گفت: در شرکت ایران خودرو دیزل تولید محصلات برقی شروع شده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس برقی مسیر تست ها را طی کرده و سبد کاملی از محصولات مسافرتی و تجاری برقی رونمایی خواهد شد، گفت: اگر وزارت نفت و محیط زیست اراده کنند و بخواهند مصرف مازاد سوخت را کم کنند ما می توانیم تا ۱۰ سال آینده همه محصولات را برقی تحویل دهیم، در این حوزه دولت باید کمک کند تا از روند خارجی عقب نمانیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با بیان اینکه ما در سال ۱۵ هزار دستگاه کامیون سبک وسنگین تولید می کنیم و ظرفیت تولید ۴۱ هزار دستگاه را داریم، گفت: در ۲ سال گذشته ۱۳ محصول جدید تولید کرده ایم، بعد از تحریم تولید به یک ششم رسید به طوری که در سال ۹۹، معادل ۶۵۰۰ میلیارد تومان زیان و بدهی داشتیم و رقم زیان ۱۳ برابر سرمایه ها بود.

توسلی مهر با بیان اینکه از سال ۹۹ به بعد با جهش تولید روبرو شدیم و سال ۱۴۰۰ جهش سنگین داشتیم و امسال ۱۵۰ درصد رشد تولید داشتیم، گفت: ۴۱ درصد سهم بازار کشنده و ۷۱ درصد سهم کامیون کشور را داریم، برای سال بعد رقم تولید ما افزایش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    فعلان ۴۶۰ با گیت حمل مواد خطرناک تحویل ندادید اقای دکتر توسلی