| کد خبر: 252472 |

سرپرست اداره کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال:

تا پایان سالجاری؛ افتتاح 8 کیلومتر از شریان های حیاتی استان مازندران

سرپرست اداره کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال گفت: تا پایان سالجاری با هدف ساماندهی ترافیک در محورهای شمالی کشور و رفع گلوگاه های ترافیکی استان مازندران بیش از 8 کیلومتر از پروژه های راه و بزرگراه این استان به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال گفت: تا پایان سالجاری با هدف ساماندهی ترافیک در محورهای شمالی کشور و رفع گلوگاه های ترافیکی استان مازندران بیش از 8 کیلومتر از پروژه های راه و بزرگراه این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد پارسا از بهره برداری بیش از هشت کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان مازندران تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: 3 کیلومتر دیگر از باند دوم محور هراز ، 3 کیلومتر از محور چالوس حدفاصل مرزن آباد- دزدبن به همراه پل شهید مهدوی در قائمشهر به طول 2 کیلومتر و پل اسپی رود به طول 200 متر تا پایان سال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
سرپرست اداره کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال با اشاره به تکمیل 3 کیلومتر دیگر از محور چهارخط هراز اظهار داشت: محور هراز به طول 101 کیلومتر یکی از مسیرهای مهم و اساسی برای سفر از پایتخت به شمال کشور است و تعریض آن یکی از اولویت های اساسی وزارت راه و شهرسازی است. در حال حاضر 72 کیلومتر از این پروژه به صورت چهارخطه زیر عبور ترافیک قرار دارد و عملیات اجرایی در 29 کیلومتر باقیمانده نیز با پیشرفت فیزیکی 74 درصد در حال انجام است.
پارسا اعتبار هزینه شده در این 3 کیلومتر از محور هراز را 220 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی همچنین از تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید مهدوی در قائمشهر خبر داد و اظهار داشت: بهره برداری از پل شهید مهدوی به طول 2 کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور ضمن رفع گره ترافیکی دراین منطقه، با انتقال ترافیک بیش از 10 هزار وسیله نقلیه در روز به کمربندی غربی قائمشهر، تسهیل تردد در این محدوده از استان را به دنبال دارد.
سرپرست اداره کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال با اشاره به تکمیل عملیات تعریض 3 کیلومتر دیگر از محور چالوس بیان داشت: این پروژه نیز با هدف اصلاح هندسی مسیر، کاهش ترافیک محور چالوس، تسهیل دسترسی به روستاهای اطراف محور و افزایش سرعت طرح در حال اجرا است و تا پایان سال بخش مهمی از این محور در محدوده مرزن آباد-دزدبن به طول 3 کیلومتر با اعتبار 130 میلیارد تومان آماده بهره برداری است.
پارسا همچنین تکمیل عملیات اجرایی پل اسپی رود کلارآباد را بخشی از عملیات احداث سه دستگاه پل باند دوم محور رامسر-چالوس اعلام کرد و گفت: این پل به طول 200 متر با توجه به مستهلک شدن پل قدیمی به منظور احداث باند دوم و کاهش ترافیک در این محدوده احداث شده است.
وی ادامه داد: پل اسپی رود دارای دو دهانه 20 متری، به طول 50 متر و عرض 11.8 متری است که برای ساخته آن 20 شمع و 16 تیر پیش ساخته به کار رفته است و ارزش روز آن 25 میلیارد تومان برآورد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.