| کد خبر: 251120 |

کاهش ۶ ساعته زمان سیر با بهره‌برداری از راه‌ آهن دوخطه رخش- چاه خاور- طبرکوه

راه آهن دوخطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم اردکان- ارژنگ که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود، زمان سیر قطار را تا ۶ ساعت کاهش خواهد داد.

تین نیوز

راه آهن دوخطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم اردکان- ارژنگ که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود، زمان سیر قطار را تا ۶ ساعت کاهش خواهد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راه آهن دوخطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم اردکان- ارژنگ مزایایی از جمله افزایش ظرفیت حمل بار از ۱۳ به ۳۰ میلیون تن در سال را برای استان یزد و شبکه ریلی کشور به همراه دارد.

با راه اندازی این پروژه ریلی افزایش سیر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد و ۶ ساعت کاهش زمان سیر را به همراه خواهد داشت.

از دیگر مزایای این پروژه می توان به صرفه جویی سالیانه ۶۱۲ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

کاهش مصرف سوخت علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی کاهش آلاینده ها را نیز به دنبال خواهد داشت که منجر به صرفه جویی سالیانه ۷۲ میلیارد تومان برای کشور می شود.

این پروژه در استان یزد ۴۱۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را نیز ایجاد کرده است.

گفتنی است، خط ریلی طبرکوه-رخش به طول ۴۳ کیلومتر تا کنون با پیشرفت فیزیکی کلی ۱۰۰ درصدی همراه شده است.

پیشرفت ریالی پروژه نیز به ۸۴ درصد رسیده است.

ارزش روز خط ریلی طبرکوه- رخش یک هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

خط ریلی اردکان-ارژنگ به طول ۱۹ کیلومتر نیز با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در روسازی و زیرسازی همراه شده و پیشرفت ریالی ۷۲ درصد را نیز کسب کرده است.

ارزش روز این پروژه ۹۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.