| کد خبر: 250362 |

امضای قرارداد احداث نیروگاه گازی مقیاس متوسط گروه مپنا و شرکت سناباد

قرارداد احداث و بهره‌ برداری 4 ماهه نیروگاه گازی مقیاس متوسط سناباد با استفاده از توربین گازی MGT-40، میان گروه مپنا و شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (زیرمجموعه شرکت فولاد خوزستان) به امضا رسید.

تین نیوز
قرارداد احداث و بهره‌برداری چهار ماهه نیروگاه گازی مقیاس متوسط سناباد با استفاده از توربین گازی MGT-40، میان گروه مپنا و شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (زیرمجموعه شرکت فولاد خوزستان) به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز ، این قرارداد، روز 28 آذر ماه در حاشیه همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد، از سوی «عباس علی‌آبادی»، مدیرعامل گروه مپنا و «محمد مدنی‌فر»، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد امضا شد.

نیروگاه گازی مقیاس متوسط شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، به ظرفیت نامی 42 مگاوات در منطقه سنگان در نزدیکی شهرستان خواف در استان خراسان رضوی واقع شده است. ارائه اسناد ارزیابی پیمانکاران در آبان ماه 1400 انجام و متعاقبا اسناد مناقصه در خرداد ماه 1401 منتشر شد و پس از مذاکرات شفاف‌سازی و ارائه پیشنهاد، در آبان ماه 1401 شرکت مپنا به عنوان پیمانکار پروژه اعلام شد.

موضوع قرارداد، شامل عملیات مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا، بهره‌ برداری چهار ماهه، آموزش بهره‌ بردار و تأمین لوازم یدکی نیروگاه است. نیروگاه سناباد از امکان کارکرد جزیره‌ ای برخوردار بوده و با سوخت گاز بهره‌ برداری خواهد شد و قابلیت استفاده از سوخت دوم را نیز با تأمین تجهیزات کمکی مورد نیاز در آینده خواهد داشت.

شایان ذکر است، نخستین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد در ادامه دو سمینار تخصصی سال گذشته با موضوع چالش برق و گاز در زنجیره فولاد و زیر نظر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد.

در این همایش، معاونان وزارتخانه‌ های نیرو، نفت و صمت به همراه مدیران شرکت ملی گاز، شرکت مدیریت شبکه برق و ایمیدرو به همراه مدیران عامل شرکت‌ های بزرگ تولید کننده فولاد کشور و … حضور داشتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گروه مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.