| کد خبر: 250124 |

پیگیر راه اندازی خطوط بی آرتی در کرج هستیم

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج از تلاش برای راه اندازی خطوط بی آرتی تا پایان سال آینده خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج از تلاش برای راه اندازی خطوط بی آرتی تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، فرزین فرشاد اظهار کرد: کرج یکی از پر ازدحام ترین شهرهای کشور است که در ۵۰ سال اخیر رشد پرسرعتی داشته و برخلاف کلان شهرهای دیگر به یک باره جمعیت زیادی را در خود جای داده و طبیعی است معابر این شهر کشش این بار از ازدحام خودرویی را نداشته باشد. از این رو مطالعه در حمل ونقل و ترافیک از موضوعاتی است که به جد به آن پرداخته می شود.

فرشاد با بیان اینکه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری ساختار مناسبی به منظور کنترل ترافیک و بررسی موضوعات مربوط به این زمینه دارد، گفت: شهرداری برای رفع ترافیک در کرج از سال های گذشته تلاش خود را آغاز کرده تا بتواند آن را مدیریت کرده و تبعات منفی آن را کاهش دهد.

مهندسی ترافیک راهکار کاهش و مدیریت ترافیک های شهری است

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار کرد: دو سیاست توسعه حمل ونقل عمومی و پیاده روی و ایجاد محدودیت ها و موانعی که باعث می شود خودروهای شخصی کمتر در معرض استفاده قرار گیرد، از اصول این سیاست است، این سیاست کلی مهندسی ترافیک است و همه جهان هم در این مسیر حرکت می کنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: مطالعات جامع حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج از سال ۱۳۸۸ شروع شده و سند بالادستی تمام پروژه های حمل ونقل شهر کرج محسوب می شود، این در حالی است که این سند در سال ۱۳۹۴ به تصویب شوراهای هماهنگی ترافیک وزارت کشور رسیده و بر اساس افق های پنج ساله و ۱۰ ساله، در حال بازنگری آن هستیم.

جایگاه مترو و بی آرتی در مطالعات حمل ونقلی کرج

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: در بخش حمل ونقل عمومی در سند مطالعاتی پیشنهاداتی وجود دارد که به خطوط حمل ونقل برمی گردد و خط مترو و بی آرتی و خطوط اتوبوسرانی بخشی از این پروژه ها است.

وی در خصوص مطالعات بی آرتی خط شهید بهشتی گفت: طی سال های گذشته طرح مطالعاتی آن انجام شده بود و امیدوارم با اقداماتصورت گرفته تا پایان سال آینده شاهد فعالیت این خط باشیم.

وی در خصوص پارک های حاشیه به عنوان راهکار دیگر در مدیریت ترافیک شهر گفت: پارک حاشیه ای از دیگر موضوع های مطالعاتی شهرداری کرج است و این امکان را فراهم می کند که پارک کردن خودروها کنار معابر را از طریق قیمت گذاری، مدیریت کنیم.

حدود ۶۰ خط اتوبوسرانی در کرج وجود دارد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ خط اتوبوس رانی در کرج فعال است، گفت: بیش از ۱۴۰ اتوبوس در این خطوط فعالیت دارند که اغلب آنها در حد نو بوده و طی چندساله اخیر به ناوگان اتوبوس رانی اضافه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت خبری خبرآنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.