| کد خبر: 246288 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد:

◄ برنامه تحول صنعت هوایی، از تعمیر قطعات تا ساخت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از دستور رئیس جمهوری در جهت اجرای برنامه ۱۰ ساله تحول در صنعت هوایی خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از دستور رئیس جمهوری در جهت اجرای برنامه ۱۰ ساله تحول در صنعت هوایی خبر داد و گفت: ذیل این برنامه توسعه ناوگان تا ۵۵۰ فروند، نهضت تعمیر قطعات و ساخت هواپیمای بومی در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز، محمد محمدی بخش چهارشنبه دوم شهریورماه در نشست مشترک صنعت هوایی کشور که  در محل سازمان هواپیمایی برگزار شد، افزود: دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهوری برنامه تحولی را تحویل صنعت هوایی داد و مقرر شد که برنامه جامع تحول صنعت هوانوردی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمدی بخش به ارائه گزارش عملکرد صنعت هوایی از شهریور سال گذشته تا کنون پرداخت و در خصوص برنامه تحولی صنعت هوانوردی افزود: این برنامه شامل یک برنامه یکساله پایداری  و سه برنامه ۳ ساله برای پیشرفت در حوزه زیرساخت و فرودگاه و آموزش است. 

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین برنامه ۱۰ ساله تحول در صنعت هوایی، تعمیر قطعات، ساخت هواپیمای بومی  و خرید هواپیمای دست دوم به عنوان بخشی از آن درحال انجام است.

او در خصوص ساخت هواپیمای داخلی با تاکید بر این که برنامه ساخت هواپیما از سنوات قبل تا کنون مورد تاکید و توجه است، عنوان کرد: موضوع پرنده های سبک را به بخش خصوصی واگذار کردیم و در موضوع ساخت هواپیمای مسافری هم از ظرفیت های علمی و تکنولوژی دانش بنیان استفاده می‌ کنیم.

محمدی بخش درباره پلتفرم های مورد نظر برای ساخت هواپیما گفت: در این باره سه پلتفرم ۵۰، ۷۲، ۱۵۰ نفره برای طراحی هواپیما تهیه شده اما چیزی که در حال حاضر مورد پیگیری است، تولید  هواپیمای ۵۰ نفره با همکاری مجموعه هسا(شرکت صنایع هواپیماسازی ایران) است. وزارتخانه‌های دفاع، راه و شهرسازی و صمت نیز حضور دارند.

وی با تاکید بر این که ساخت هواپیمای بومی احتیاج به همگرایی دارد و در هیچ جای دنیا نگاه بخشی به صنعت ساخت هواپیما وجود ندارد، در مورد گلایه بخش خصوصی از عدم دریافت مجوز ساخت هواپیما، گفت: در ساخت هواپیمای بومی اکثرا شرکت های دانش بنیان حضور دارند و امیدواریم بعد از دستور رئیس جمهوری نیاز کشور را در این حوزه تامین کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ساخت هواپیمای بومی با همکاری وزارت صمت و سازمان صنایع و وزارت راه با تعریف  پلتفرمی جدید در حال انجام است اگرچه تا از همه استاندارهای لازم اطمینان حاصل نکنیم، اجازه پرواز نخواهیم داد و جزئیات و مراحل پیشرفت نیز یک موضوع فرابخشی است که اعلام خواهد شد.

 محمدی بخش همچنین از خودکفایی در ساخت روغن هواپیما خبر داد و افزود: شرکت نفت پارس روغن هواپیما تولید کرده است و محدودیتی برای بهره برداری ندارد و مشکلی در این مورد نداریم اما اینکه برخی شرکت‌ های هواپیمایی داخلی از آن استفاده نمی‌ کنند، انتخاب با آنها است. این محصول مورد تایید سازمان هواپیمایی بوده و با مجوز در بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی از روغن هواپیمای تولید داخل استفاده می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.