| کد خبر: 241113 |

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن؛

◄ تامین ۱۱۳۶ هکتار اراضی مورد نیاز مسکن در خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین ۱۱۳۶ هکتار اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

تین نیوز

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: یک‌هزار و ۱۴ هکتار زمین در استان شناسایی شده که برای تامین اراضی مورد نیاز ۵۰هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در ۳۱ شهر استان به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور معرفی شده است.

به گزارش تین نیوز، وحید داعی اظهار داشت: علاوه بر این میزان، ۱۲۱.۹ هکتار اراضی مورد نیاز ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی برای الحاق به طرح و تغییر کاربری در انتظار بررسی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است.

وی با بیان اینکه میزان کل اراضی تامین شده و تغییر کاربری شده تاکنون ۱۶۹ هکتار برای ۸هزار و ۲۰۰ واحد در استان است، افزود: تامین زمین مورد نیاز طرح‌های نهضت ملی مسکن به روش‌هایی مثل تغییر کاربری، استفاده از املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و یا الحاق زمین به محدوده شهر‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هیچ مشکلی برای تامین زمین در استان وجود ندارد و برای تمام واجدان شرایط زمین تامین خواهد شد.

داعی با تاکید بر اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی طی چهار سال ۴۰ هزار واحد مسکونی است، افزود: از این تعداد ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد، مسکن شهری از جمله استیجاری، خود مالک و گروه‌های کم درآمد است.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۱ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در استان، تصریح کرد: دو روش برای ساخت واحد‌ها در استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: در روش اول واگذاری به صورت گروهی است که تسهیلات در اختیار گروه‌های ساخت قرار گرفته شده و آن‌ها برای دریافت پروانه ساخت اقدام می‌کنند.

داعی افزود: در روش دوم توافق با انبوه‌سازان بوده که فهرست پیشنهادی مصالح و قیمت‌ها از سوی معاونت مسکن و ساختمان ابلاغ شده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اذعان به اینکه طبق آمار اعلام شده هر ۱۰۰ مترمربع زیربنا ۲.۶ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند، یادآور شد: به عبارتی در استان خراسان جنوبی بیش از ۱۰۴ هزار شغل با تکمیل نهضت ملی مسکن ایجاد خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.