| کد خبر: 24050 |

دیدار رییس کل گمرک ایران با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در باکو

تین نیوز |   رایزنی های كرباسیان برای آسان تر كردن تجارت با آذربایجان رییس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان بر ضرورت عملیاتی شدن مصوبات نهمین اجلاس كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور تاكید كرد.
 مسعود كرباسیان در این دیدار اراده طرفین در گسترش مناسبات را جدی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به عملیاتی كردن مفاد این یاد داشت تفاهم است. رئیس كل گمرك كشورمان دیدارهای منظم میان روسای گمركات مرزی را به منظور تبادل نظر و یافتن راهكارهای جدید برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای تردد كالا و مسافر را مفید دانست و افزود: ما برای 24 ساعته كردن كار گمركات توافق كردیم و به زودی زمان اجرای آن را اعلام خواهیم كرد.
شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان هم گفت: سفر شما به باكو نشانگر عمق دوستی دو كشور به خصوص در ماه های اخیر است و مناسبات عمیقی بین دو كشور به وجود آمده و این موضوع به خاطر علاقه خاص روسای جمهور دو كشور برای توسعه روابط است. شاهین مصطفی یف با ابراز رضایت از سفر خود به ایران گفت: خوشبختانه سفرهای مقامات دو كشور به صورت هدفمند و با برنامه ریزی صورت می گیرد و این سفرها در استحكام روابط تاثیرات خوبی خواهد داشت. وی حوزه های تجارت ، ترانزیت ، انرژی، نفت و كشاورزی را حوزه های متنوع برای همكاری اعلام كرد و گفت: در این میان نقش گمركات برای تقویت تجارت به ویژه میان بخش خصوصی بسیار تعیین كننده است.
وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به دیدار روسای جمهور دو كشور در آستاراخان اشاره كرد و سند امضاء شده بین كشورهای ساحلی خزر در این اجلاس را تاریخی خواند و گفت : امضاء این سند توافق موجب افزایش همكاری ها در بین این كشورها خواهد شد. شاهین مصطفی یف از آمادگی كشورش برای تاسیس اتاق بازرگانی مشترك خبر داد و گفت: در صورت تمایل طرف ایرانی آماده ایم این طرح را اجرا كنیم. رئیس كل گمرك كشورمان به دعوت رسمی رئیس كمیته دولتی گمركات جمهوری آذربایجان ، به این كشور سفر كرده است. مسعود كرباسیان در این سفر علاوه بر دیدار با همتای آذری خود با  كمالدین حیدراف  وزیر  حوادث  غیر مترقبه و بحران جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفتگو كرد.
 
گشایش در روابط بازرگانی ایران و آذربایجان
 دكتر كرباسیان با آیدین علی اف رییس كمیته دولتی گمرك آذربایجان هم دیدار و گفت و گو كرد كه به همكاری های موثر دوجانبه گمركات دو كشور ، در سطح منطقه اكو وهمچنین سازمان جهانی گمرك تاكید گردید. در این دیدار توافقاتی بعمل آمد كه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
 
      24 ساعته شدن گمركا ت مرزی و فعالیت این گمركات در روزهای تعطیل
     اخذ عوارض یكسان
     تسهیلات صدور ویزا در مرز
     تسهیلات در تردد كامیونها
     اجرای دروازه مشترك مرزی و ارتباط الكترونیكی اطلاعات گمركی
      با توجه به راه اندازی راه آهن در آینده نزدیك ، توجه به حمل و نقل ریلی مطابق با نظر و تاكید روسای جمهوری دو كشور
     همكاری در خصوص مبارزه با قاچاق كالا و خصوصا مواد مخدر
 
همچنین رئیس كل گمرك ایران را در این سفر، علی بعیدی مفردنیا مدیر كل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، حبیب وند رئیس گروه دو جانبه دفتر همكاریهای بین الملل همراهی می كنند. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.