| کد خبر: 23960 |

◄ انتظارات بخش خصوصی و دولتی از یکدیگر در زمینه حمل و نقل بار

تین نیوز | طبق گزارشات واصله از بخش های خصوصی و دولتی در بندر عباس، بخش دولتی خواستار ارتقای سطح آگاهی نمایندگان شرکت های حمل و نقلی از ترانزیت و در مقابل، بخش خصوصی خواستار تغییر و تحول در سیستم بارگیری، تخلیه و اطلاع رسانی سریع و دقیق است.

به گزارش تین نیوز، طی یک ماه گذشته فعالان بخش خصوصی حوزه حمل و نقل از بندر شهید رجایی به منظور اطلاع از روند کاری خود چندین بار بازید داشته اند و در مقابل بخش دولتی از جمله گمرک نیز در بعضی موارد برای توجیه قانون به نمایندگان حمل و نقل با مشکل روبرو هستند.

انتظارات دولت از بخش خصوصی

در این میان یکی از مشکلاتی که دولت به ویژه بخش گمرک با آن روبرو هستند، بحث و مجادله با نمایندگان بخش خصوصی بر سر مسائل حقوقی و قوانین مقررات است، در نتیجه آنها انتظار دارند، شرکت های حمل و نقلی با آموزش های حداقل کوتاه مدت، سطح آگاهی کارمندان و نمایندگان خود در بندرعباس را ارتقا دهند

همچنین، بخش دولتی خواستار ارائه اسناد و مدارک ضمیمه اظهارنامه به طور کامل و خوانا از سوی نمایندگان شرکت های حمل و نقلی است و به دلیل همین نقص مدارک، کامیون ها تا دو روز جلوی درب خروجی متوقف و معتل می شوند، لذا بخش خصوصی باید تعامل بشتری با دولت برقرار کند.

انتظارات بخش خصوصی از دولت
اولین مشکل پیش روی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، نبود فضای کافی برای استقرار دو کارمند بیمه تعاون و ایران، علی رغم وجود 34 شرکت بیمه در کشور و عدم تسویه حساب ردیف مرزی شرکت های حمل و نقل بین المللی به دلیل نبود ارتباط(link) میان گمرک و بیمه است.

همچنین بخش خصوصی خواستار اطلاع رسانی بخش نامه ها و دستور العمل ها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شرکت ها و مدیران آنها به منظور جلوگیری از درگیری بخش خصوصی و دولتی است. زیرا بخش نامه ها و دستور العمل ها به صورت ناگهانی بدون امضا و تاریخ در سالن اطلاع رسانی می شوند.

در ادامه، معطلی 2 تا 4 روزه کامیون ها در زمان بارگیری و خروج در داخل محوطه اداره سازمان بنادر در بندرعباس به دلیل آماده نبودن بارها به دلیل عدم سازمان دهی است، البته این مورد در خصوص شرکت های حمل و نقل با تعداد ناوگان پایین صدق می کند و شرکت های بزرگ با چنین مساله ای روبرو نیستند. همچنین محوطه ترانزیت تا درب خروج کامیون ها فاقد راه آسفالت است و کامیون ها برای تردد با مشکل روبرو هستند.

از دیگر موارد قابل توجه از نظر بخش خصوصی، کمبود نیروی متخصص واقف به امور حمل و نقل و ترانزیت در بندر عباس است، که طبق گفته آنها به بیش از 3 نفر نمی رسد و نکته بعدی نارضایتی کارگزاران حق العمل کار و شرکت های حمل و نقل بین المللی از نمایندگان خطوط کشتی رانی به دلیل عدم وجود نماینده انجمن کشتیرانی در بندر شهید رجایی است.

از نظر بخش خصوصی، از جمله مشکلات اساسی ترانزیت داخلی، استفاده از رانندگان واجد شرایط از طریق اعلام بار است، به همین خاطر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال پیگیری به منظور تفکیک رویه استفاده از رانندگان بار ترانزیت داخلی و خارجی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد مدیران جدید سازمان راهدارى 0 0

    کلیه بخش نامه هاى سازمان راهدارى در حد نوشته روى کاغذ میباشد و کارایی لازم و فنى و اجرایی راندارد و صرفا حالت نمایشى را دارا میباشد… آیین نامه حمل بار ومسافر در زمان مرحوم مهندس حبیبى در دهه ٧٠ توسط هیات دولت تصویب گردیده و زحمات زیادى در این تنظیم انجام شده و بعد از آن بخشنامه هاى اجرایی آن توسط ریاست زمان آقاى مهندس خوانسارى در سازمان راهدارى تألیف گردید ولى متاسفانه با این همه زحمات هم اکنون اغلب آن بخش نامه ها که اساس پیشرفت حمل و نقل جاده اى بود بدست فراموشى سپرده شده هست،، بطورى که اکنون بخشنامه ها بدون امضا در تابلو اعلانات مهمترین بندر تجارى کشور نصب میگردد و…!!!!!!!!!!!!!