| کد خبر: 21624 |

به‌کارگیری روش‌های جدید برای افزایش عمر آسفالت جاده‌ها

تین نیوز | هزینه‌‌‌ زیاد در زمینه تولید آسفالت و قیر و همچنین طول عمر کم روسازی‌ برخی از را‌ه‌های کشور، از دلایل روی آوردن به تکنولوژی‌های نوین‌ آسفالت‌ در کشور‌ است.
 
در جلسه شورای فنی استان مرکزی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی آسفالت مسلح شده با الیاف و الیاف‌های پلیمری جایگزین میلگرد در بتن پرداخته شد.
 
هزینه‌های بسیار زیاد در زمینه تولید آسفالت و قیر و همچنین طول عمر کم روسازی‌های کشور یکی از دلایل روی آوردن به تکنولوژی‌های نوینی همچون آسفالت الیافی در کشور شده است.
 
‌‌در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه بتن و آسفالت که در کشورهای پیشرفته دنیا در حال استفاده بوده و آیین‌نامه‌های بین‌المللی نیز آنها را تایید می‌کنند، امری ضروری در راستای افزایش دوام سازه‌ها و راه‌های کشور دانست.
 
زندیه وکیلی‌ بر لزوم بومی سازی این تکنولوژی تاکید کرد.
 
در ادامه این جلسه محمد علی عباس‌زاده، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مرکزی، بر استفاده از آسفالت الیافی برای افزایش طول عمر راه‌های کشور به خصوص در راه‌های این استان که یکی از پر رفت و آمدترین استان‌های کشور از لحاظ تعداد سفرها است، تأکید کرد.
 
همچنین حمید رضا وازنی، مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی این استان به منظور استفاده از مصالح نوینی که منجر به صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش طول عمر جاده شود خبر داد‌ و اعلام کرد: سیاست‌ها و ابزار تشویقی مناسبی نیز جهت دستگاه‌های اجرایی که به طور موفق از فناوری‌های نوین در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند، تعیین و به کارگرفته خواهد شد.
 
در پایان این جلسه غلامحسن ‌الله‌دادی رئیس سازمان نظام مهندسی و علی زندی‌فر، معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، نیز پیشنهاد برگزاری همایشی تخصصی و آموزشی برای معرفی فناوری آسفالت و بتن الیافی برای پیمانکاران و مهندسان فعال در استان مرکزی را ارائه کردند و مقرر شد به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.